واکنش شدید جهاد اسلامی به ازسرگیری همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی
کد خبر: 3935894
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۷

واکنش شدید جهاد اسلامی به ازسرگیری همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی

جنبش جهاد اسلامی فلسطین با انتقاد از برقراری مجدد روابط و همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ازسرگیری این روابط، نقض نتایج نشست رهبران گروه‌های فلسطینی در رام‌الله و بیروت است.

به گزاش ایکنا؛ به نقل از دنیا الوطن، «داوود شهاب»، سخنگوی جهاد اسلامی در واکنش به ازسرگیری همکاری امنیتی رام‌الله و تل‌آویو گفت که بازگشت تشکیلات خودگردان به میز مذاکرات بی‌نتیجه و فاجعه‌بار سازش با دشمن صهیونیست، هیچ تفاوتی با عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی ندارد و در واقع اتخاذ چنین سیاستی بود که موجب شد تا این کشورها در مسیر سازش با رژیم اشغالگر گام بردارند.

شهاب افزود: خطرناک‌تر از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، تشویق دیگران به این کار است و این جنایت بزرگی است که تشکیلات خودگردان فلسطین، سازمان آزادی‌بخش و رهبران فتح در حال ارتکاب آن هستند.

وی گفت که اعلام از سرگیری روابط با رژیم صهیونیستی، یعنی اینکه تشکیلات خودگردان این مسئله را بر آشتی ملی برتری داده و چنین اقدامی مانعی اساسی بر سر راه آشتی ملی خواهد بود.

محمد آشتیه، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین شامگاه امروز سه‌شنبه اعلام کرد که تشکیلات خودگردان رسماً تماس‌ها و روابط با رژیم صهیونیستی را ازسرگرفته است.

آشتیه تصریح کرد که رژیم صهیونیستی متعهد شده به توافقنامه‌ها با تشکیلات خودگردان پایبند باشد و بر همین اساس، تماس‌ها بین دو طرف ازسرگرفته شده است.

در همین راستا، حسین الشیخ، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و وزیر امور مدنی تشکیلات خودگردان هم در توییتی تأکید کرد که روابط این تشکیلات با رژیم صهیونیستی همانند قبل ازسرگرفته شده است.

 

انتهای پیام
captcha