یک تحقیق تازه در انگلیس: دورکاری موجب افزایش تعصب و نژادپرستی می‌شود
کد خبر: 3936111
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۱

یک تحقیق تازه در انگلیس: دورکاری موجب افزایش تعصب و نژادپرستی می‌شود

یک تحقیق تازه در انگلیس هشدار می‌دهد که دورکاری طولانی مدت می‌تواند به افزایش سوء تفاهم، تعصب و نژادپرستی منجر شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از بی بی سی، تحقیقی که به تازگی از سوی موسسه وولف (Woolf Institute) در انگلیس و ولز انجام شده نشان می‌دهد که دوستی‌های محیط کار برای از بین بردن سوء تفاهمات و تعصبات بین پیروان ادیان و نژادهای مختلف، بسیار مهم است.  
 
«اد کسلر» بنیانگذار این موسسه گفت هرچه مردم بیشتر در خانه دورکاری می‌کنند، خطر بریدگی از اجتماع بیشتر آنها را تهدید می‌کند. وی از وزرای این کشور خواست که به عنوان یک حوزه حیاتی برای بهبود روابط اجتماعی، بر ادارات و محل‌های کار تمرکز و توجه بیشتری کنند.
 
در این مطالعه که از سوی شرکت نظرسنجی Survation برای موسسه وولف انجام شده در مورد روابط بین پیروان ادیان، بر روی یازده هزار و هفتصد نفر، تحقیق صورت گرفته است.
 
«هدیه مسیح» که مسلمان است، پس از همکار شدن با «ساموئل روزنگارد» یهودی با او دوست صمیمی شد. ساموئل می‌گوید اگرچه در گذشته هرگز نظریات نژادپرستانه و اسلام‌هراسانه نداشته اما گاه باورهای نادرستی در مورد جوامع مسلمان داشته است. وی گفت: ملاقات با هدیه واقعا به من كمک كرده است كه درک کنم افکار من در كجا نادرست بوده است.
 
این مطالعه نشان می‌دهد سه چهارم (76 درصد) از کسانی که در این کشور در محیط کاری مشترک کار می‌کنند، پیشینه‌ نژادی مختلفی دارند. با این حال  این تحقیق نشان می‌دهد که افراد بیکار، 37 درصد بیشتر احتمال دارد که تنها از افراد هم‌نژاد خود دوستانی داشته باشند.
 
این تحقیق هشدار می‌دهد که بدون ایجاد یک جایگزین برای محیط کار، فرصت برقراری روابط اجتماعی بین گروه‌های مختلف دینی و قومی به شدت کاهش می‌یابد.
 
این مطالعه همچنین نشان می‌دهد مردم نگرش منفی بیشتری به کلمه «مسلمان» دارند و مسلمانان نسبت به پیروان ادیان دیگر، بیشتر هدف رفتارهای غیردوستانه و پیشداوری‌های نادرست قرار می‌گیرند.
 
انتهای پیام
captcha