وزیر خارجه آمریکا وارد بلندی‌های اشغالی جولان شد/ واکنش وزارت خارجه سوریه
کد خبر: 3936217
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۴
با نقض آشکار قوانین بین‌المللی؛

وزیر خارجه آمریکا وارد بلندی‌های اشغالی جولان شد/ واکنش وزارت خارجه سوریه

مایک پمپئو در اقدامی خارج از عرف دیپلماتیک، به عنوان اولین وزیر امور خارجه آمریکا وارد منطقه جولان اشغالی سوریه شد.

وزیر خارجه آمریکا وارد بلندی‌های اشغالی جولان شدبه گزارش ایکنا، به نقل از الدیار، پمپئو در ابتدای ورود خود به این منطقه گفت: به جولان آمده تا بر حاکمیت رژیم صهیونیستی بر این منطقه تأکید کند و دونالد ترامپ؛ رئیس‌جمهور آمریکا این موضوع را به رسمیت شناخته است.

این در حالی است که اقدام وزیر خارجه آمریکا نقض آشکار قوانین بین‌المللی به‌شمار می‌رود.

واکنش وزارت خارجه سوریه

وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای اقدام غیر قانونی مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا مبنی بر ورود به بلندی‌های اشغالی جولان را شدیداً محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: بازدید مایک پمپئو از بلندی‌های جولان سوریه و در آستانه پایان دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، اقدامی تحریک آمیز است و نقض آشکار حاکمیت جمهوری عربی سوریه به شمار می‌رود.

در این بیانیه آمده است: این سفر پمپئو همزمان با حملات مداوم نیروهای اشغالگر اسرائیلی به سوریه انجام شده است که آخرین آن دو روز پیش به تاریخ هفدهم نوامبر بوده است.

همچنین وزیر امور خارجه آمریکا که دیروز (چهارشنبه) وارد سرزمین‌های اشغالی فلسطین شده بود، امروز در اقدامی غیرقانونی از یک شهرک صهیونیست‌نشین به نام «پساگوت» در نزدیک «البیره» واقع در کرانه باختری بازدید کرد.

بازدید پمپئو از شهرک‌های صهیونیست‌نشین واکنش‌هایی را در پی داشت؛ «حازم قاسم» سخنگوی حماس اعلام کرد که سفر وزیر خارجه آمریکا به تل آویو و حضور در شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری و جولان اشغالی سوریه مصداق تعرض به حقوق ملت فلسطین است؛ حضور پمپئو در بلندی‌های اشغالی جولان سوریه تلاشی برای اعلان حاکمیت دروغین تل آویو بر این منطقه به‌شمار می رود.

همچنین «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب ضمن محکوم کردن اقدام «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا مبنی بر بازدید از شهرک‌های صهیونیستی واقع در کرانه باختری و جولان اشغالی، آن را نقض قانون بین‌المللی برشمرد.

ابوالغیط تأکید کرد که اقدام پامپئو مبنی بر بازدید از این شهرک‌ها و بلندی‌های جولان اشغالی، نقض آشکار قوانین بین‌المللی است و تل‌آویو را به توسعه طرح‌های غیرقانونی شهرک‌سازی که مانعی بزرگ بر سر راه برقراری صلح و تحقق راه‌حل دو دولتی است، ترغیب می‌کند.

انتهای پیام
captcha