تأکید بر بازخوانی سیره نبوی در شبکه ماهواره‎ای لبنان
کد خبر: 3936697
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱

تأکید بر بازخوانی سیره نبوی در شبکه ماهواره‎ای لبنان

رایزن فرهنگی ایران در لبنان در گفت‎وگو‌ با شبکه‌ ماهواره‌ای «الایمان» بر ضرورت بازخوانی سیره نبوی با هدف مقابله با مدعیان اسلام دروغین تأکید کرد.

به گزارش ایکنا از بیروت، به دنبال برگزارى وبینار اخیر «پیامبر رحمت(ص)، محور وحدت» با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در لبنان، شبکه ماهواره‌ای الایمان و رادیو «البشائر» لبنان، گفت‌وگوی زنده‎ای را با عنوان «جلوه‌هاى رحمت نبوى و ابعاد جهانى آن» با عباس خامه‌یار، رایزن فرهنگی کشورمان در بیروت انجام دادند.

خامه‌یار در این گفت‌وگو اظهار کرد: با برگزاری نشست‌های مجازی در چنین شرایطی که دشمنان و نادانان در پی فتنه‌انگیزی میان پیروان ادیان الهى و اهانت به مقدسات ما هستند، لازم است كه خود را با شرایط کنونی كرونایى سازگار و در فضای مجازی به بازشناسى شخصیت پیامبر گرامی اسلام(ص) بپردازیم.

رایزن فرهنگى كشورمان در ادامه افزود: خداوند در قرآن کریم رحمت را بر خود واجب گردانده و پیامبر گرامی اسلام تجلی این رحمت الهی بوده و هدف اصلى از بعثت ایشان نیز اتمام و گستراندن این رحمت به تمام جهانیان است، «وما ارسلناك الاّ رحمة للعالمین» بیانگر تأكید بر جارى بودن این رحمت بر جهانیان است.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر خداوند فرموده است تا زمانی که تو ای پیامبر در میان آنها هستی، آنها را مورد عذاب قرار نخواهم داد. لذا تا زمانی که تا در مسیر آن حضرت حرکت کنیم، از این نعمت الهى برخوردار هستیم و خواهیم توانست این الگو و مظهر رحمت الهى را به همگان معرفی کنیم و مانع قرائت وارونه از شخصیت عظیم‌الشأن ایشان شویم.

خامه‌یار با اشاره به گسترش وجه نرم قدرت در جهان گفت: به گفته ژوزف ناى(پژوهشگر آمریکایی) امروزه قدرت سخت براى ادامه سلطه، هیمنه و تأثیرگذارى سلطه‌گران بر ملت‌ها جایگاهش را  در جهان به قدرت نرم داده است تا بدین وسیله زورگویان، هیمنه خود را تداوم بخشند و این خود یک  تاکتیک به شمار می‌رود و هرگز نگاهی از روی رحمت و رأفت به انسان‌ها نیست.

رایزن فرهنگی کشورمان در پایان گفت: لازم است که قرائتى دیگر و نگاهی نوین به ابعاد شخصیت پیامبر(ص) و دین اسلام داشته باشیم تا واقعیت و حقیقت اسلام اصیل و ناب و شخصیت پیامبر مکرم اسلام را درست بشناسیم و تفاوت رفتار انسانى اسلامی را با رفتار مدعیان اسلام دروغینى که به حقوق دیگران تجاوز می‌کنند و انسان‎های آزاده و بی‌گناه را با الله اكبر سردادن، ذبح و آتش مى‌زنند و چهره زشت و خشنى از اسلام رحمانى عرضه مى‌كنند، درک کنیم.

انتهای پیام
captcha