کمک 280 هزار دلاری مسلمانان به یک رستوران حلال در واشنگتن
کد خبر: 3937086
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹

کمک 280 هزار دلاری مسلمانان به یک رستوران حلال در واشنگتن

یک رستوران حلال در واشنگتن که هر روز به نیازمندان غذای رایگان می‌‌دهد و به دلیل شیوع کرونا دچار مشکلات مالی شده بود، با کمک 280 هزار دلاری خیران توانست به فعالیت ادامه دهد.

به گزارش ایکنا به نقل از ابوت اسلام، صاحب یک رستوران حلال در واشنگتن از چند سال گذشته هر روز به بی‌خانمان‌ها غذای رایگان می‌دهد و درهای خود را بر روی کسانی باز می‌کند که به ندرت در غذاخوری‌های مجلل دیگر از آنها استقبال می‌شود.
 
کازی منان، صاحب رستوران Sakina House Grill است و این رستوران چند خیابان دورتر از کاخ سفید و در یکی از مکان‌هایی که تعداد بسیار زیادی بی‌خانمان در آن زندگی می‌کنند واقع شده است. 

منان یک مهاجر پاکستانی‌تبار است و مادرش در پاکستان همیشه برای نیازمندان غذا تهیه می‌کرد. او به خود قول داده بود که از هر کسی که به غذا نیاز دارد حتی اگر پولی ندارد پذیرایی کند. او پنج سال است که به این کار می‌پردازد و می‌گوید که سالانه 16 هزار وعده غذای رایگان به نیازمندان می‌دهد.
 
قبل از بیماری همه‌گیر کرونا، این رستوران علاوه بر بی‌خانمان‌ها به صاحبان کسب و کارها هم غذا می‌فروخت. اما اکنون صاحب این رستوران نیاز به کمک دارد تا کسب و کار خود را سرپا نگه دارد.

این رستوران با ایجاد صفحه‌ای در اینترنت برای جذب کمک خیران نوشت: همه ما اوضاع بدی داریم و می‌خواهیم از این بحران جان سالم به در ببریم. به همین دلیل درهای رستوران سکینه حلال بسته نخواهند شد.

در کمتر از یک هفته 282 هزار و 490 دلار کمک از سوی خیران به این رستوران اهدا شد. منان در صفحه اینترنتی خود نوشت: «خانواده و دوستان عزیزم، از کمک شما بسیار سپاسگزارم. ما از همه کمک‌ها و دعاهای شما قدردانی می‌کنیم. خداوند به شما خیر دهد.»
 
او در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: «از درگاه خداوند خواستم که اگر روزی یک رستوران داشته باشم از همان روز اول اعلام ‌کنم که از بی‌خانمان‌ها پذیرایی خواهم کرد. اگر می‌خواهید خدا را عبادت کنید باید در برابر مخلوقات او مهربان باشید.»
انتهای پیام
captcha