مخالفت اردن با تغییر وضعیت تاریخی مسجدالاقصی
کد خبر: 3937305
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰

مخالفت اردن با تغییر وضعیت تاریخی مسجدالاقصی

وزارت خارجه اردن با ایجاد تغییرات در وضعیت تاریخی موجود در مسجدالاقصی به شدت مخالفت کرد.  

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، ضیف‌الله علی الفایز، سخنگوی وزارت خارجه اردن، در سخنانی تأکید کرد: مسجدالاقصی و تمامی قدس شریف به مساحتی بالغ بر 144 دونم، که شامل تمامی دیوارها و دروازه‌های آن می‌شود، محل عبادت مسلمانان است و اداره اوقاف قدس و امور مسجدالاقصی به موجب قوانین بین‌المللی و به دلیل وضعیت تاریخی و قانونی آن، دارای صلاحیت انحصاری برای اداره تمامی امور این مکان مقدس و تنظیم ورود و خروج به آن است.
 
الفایز بر مخالفت شدید دولت اردن با هرگونه تلاش برای تغییر وضعیت تاریخی و قانونی مسجدالاقصی مخالفت کرد و گفت: باب‌المغاربه و مسیر منتهی به آن جزء جدانشدنی از مسجدالاقصی بوده و سازمان یونسکو بر این موضوع تأکید کرده است. باب‌المغاربه همچون سایر دروازه‌های مسجدالاقصی است، اما مقامات اسرائیلی از سال 1967 کلید این دروازه را مصادره کرده‌اند.
 
سخنگوی وزارت خارجه اردن ادامه داد: صهیونیست‌ها ضمن مخالفت با وضعیت موجود قدس، حق اداره اوقاف برای تنظیم ورود گردشگران غیرمسلمان به مسجدالاقصی با بلیت‌های صادرشده از این اداره را از سال 2000 مصادره کرده‌اند، در حالی که اداره اوقاف قدس تا امروز تلاش کرده است که این حق را بازپس گیرد.
 
وی در پایان تأکید کرد: کشور اردن با احترام به مقدسات اسلامی و مسیحی قدس شریف، تلاش‌ خود را برای حمایت از مسجدالاقصی و حفظ حقوق تمامی مسلمانان ادامه خواهد داد.
انتهای پیام
captcha