آزاده فلسطینی: به زودی مسجدالاقصی را زیارت می‌کنیم/ تبریک گروه‌های فلسطینی
کد خبر: 3937624
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳

آزاده فلسطینی: به زودی مسجدالاقصی را زیارت می‌کنیم/ تبریک گروه‌های فلسطینی

ماهر الاخرس، اسیر آزاد شده فلسطینی از بند رژیم صهیونیستی گفت: به گفته سیدحسن نصرالله، دبیرکل جنبش مقاومت لبنان زمان شکست دشمن صهیونیستی فرا رسیده و وعده پروردگار نزدیک و حتمی است. به زودی به قدس شریف می‌رویم و بدون حضور متجاوزان و اشغالگران صهیونیستی مسجدالاقصی را زیارت خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایکنا، ماهر الاخرس، اسیر فلسطینی که روز پنجشنبه، 6 آذرماه از بند رژیم صهیونیستی آزاد شد، گفت که از حزب‌الله آموخته حق و حقوق خود را چگونه حفظ کند.

وی در گفت‌وگو با شبکه المنار لبنان بیان کرد: از حزب‌الله و سیدحسن نصرالله یاد گرفته چگونه حقوق خود را محفوظ نگه دارد و برای آزادی خود به هیچ وجه با رژیم اشغالگر اسرائیل وارد مذاکره نشود.

وی در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم عربی نیز تصریح کرد: به گفته سیدحسن نصرالله زمان شکست دشمن صهیونیستی فرا رسیده و من تأکید می‌کنم زمان شکست نزدیک و وعده صادق پروردگار حتمی است. تنها به ملت فلسطین می‌اندیشم و اینکه به زودی به قدس شریف می‌روم و بدون حضور متجاوزان و اشغالگران صهیونیستی مسجدالاقصی را زیارت خواهیم کرد.

الاخرس پیش‌تر نیز گفته بود: ملت فلسطین باید به دفاع از خویشتن ادامه دهد و برای برچیدن بساط ظلم و ستم اشغالگران، منتظر جهانیان نماند.

وی تصریح کرد: احساس می‌کنم که پیروزی بزرگی را در برابر قوی‌ترین قدرت منطقه خاورمیانه رقم زدم، ما در سایه پایداری و جانفشانی‌ها پیروز خواهیم شد و آزادانه و شرافتمندانه زندگی خواهیم کرد.

تبریک گروه‌های مردمی و مقاومت فلسطینی

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین گزارش داد: گروه‌های ملی و اسلامی فلسطین آزادی ماهر الاخرس، مبارز فلسطینی از بند رژیم اشغالگر قدس و پیروزی وی بر زندانبانان صهیونیست پس از گذشت بیش از 100 روز اعتصاب غذایش در اعتراض به سیاست بازداشت موقت را تبریک و تهنیت گفتند.

حازم قاسم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس گفت: ما آزادی ماهر الاخرس از زندان صهیونیستی را که یک الگوی تمام عیار در زمینه قدرت و صبر و استقامت فلسطینیان تا زمان تحقق اهداف و آرمان هایشان ارائه کرد، تبریک عرض می‌کنیم.

وی تصریح کرد: این آزاده فلسطینی درماندگی و ناتوانی اشغالگران صهیونیست در زمینه تضعیف اراده پولادین ملت فلسطین را به تصویر کشید.

از سوی دیگر، جنبش جهاد اسلامی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نبرد عزت و کرامت که الاخرس با اعتصاب غذا آن را آغاز کرد، بهترین گواه بر این واقعیت است که ملت فلسطین هرگز تن به خفت و خواری نمی‌دهد و این ملت شیفته آزادی و رهایی از یوغ اشغالگران صهیونیست است.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز ضمن عرض تبریک و تهنیت به ملت فلسطین و جنبش اسرای فلسطین به مناسبت آزادی این مجاهد فلسطینی پس از یک حماسه‌آفرینی دلاورمردانه، تأکید کرد که الاخرس در سایه پایداری و پایمردی و اعتصاب غذایش و به موازات آن همبستگی گسترده مردمی و محافل بین‌المللی یک پیروزی جدید را برای جنبش اسرای فلسطین علیه زندان‌بانان صهیونیست رقم زد.

این جبهه تأکید کرد که نبرد پشتیبانی و حمایت از اسرای فلسطینی تا زمان آزادی آنان باید در سرلوحه برنامه‌های جنبش ملی و گروه‌های مقاومت قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha