وخامت حال یکی دیگر از اسرای فلسطینی در زندان رژیم صهیونیستی
کد خبر: 3938137
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹

وخامت حال یکی دیگر از اسرای فلسطینی در زندان رژیم صهیونیستی

ابو عاهور، اسیر فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی از دیگر اسرای فلسطینی است که بر اثر عدم رسیدگی مقامات صهیونیست، در وضعیت وخیم جسمانی به سر می‌برد.  

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی صفا، همسر ابو عاهور اعلام کرد که نیروهای اشغالگر صهیونیست، همسر وی را با وجود اینکه که به وسیله کپسول اکسیژن نفس می‌کشد و با وجود وضعیت خطرناک جسمانی او، مجدداً بازداشت کردند.
 
با توجه به جلوگیری مقامات صهیونیست از ملاقات خانواده ابو عاهور با این اسیر فلسطینی، همسر و خانواده او آرزو دارند که حداقل یکی از افراد خانواده بتواند با او ملاقات داشته باشد و از وضعیت سلامتی او باخبر شوند.
 
«نضال ابو عاهور» 45 ساله در شهر بیت لحم واقع در جنوب کرانه باختری زندگی می‌کند و نزدیک به سه سال و نیم در زندان‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی گذرانده است. او در این مدت در اثر سهل‌انگاری بهداشتی و پزشکی در زندان، از وضعیت وخیم سلامتی جسمانی رنج می‌برد.
 
اداره امور زندانیان و آزادشدگان فلسطینی هشدار داده که ممکن است ابو عاهور نیز به سرنوشتی شبیه شهید کمال ابو واعر دچار شود چرا که این اسیر فلسطینی در مراحل پیشرفته نارسایی کلیه به سر می‌برد و از بیماری سرطان نیز رنج می‌برد.
 
همسر ابو عاهور گفت که سهل‌انگاری پزشکی در زندان‌های رژیم صهیونیستی باعث شده است که سلامتی همسرش رو به وخامت بگذارد.
 
وی افزود که همسرش در ژوئن گذشته پس از یک ماه بازداشت به دلیل وضعیت وخیم جسمانی آزاد شد و برای مداوا به بیمارستان دولتی بیت جالا منتقل شد. اما سهل‌انگاری پزشکی موجب وخامت حال او شده است.
 
عیسی ابو عاعور، برادر این اسیر فلسطینی نیز گفت که نیروهای اشغالگر اواخر ماه گذشته بار دیگر برادرش را بازداشت و او را به همراه یک کپسول اکسیژن به بخش بیماران زندان منتقل کردند و با وجود وضعیت وخیم جسمانی، او را به یک سال زندان محکوم کردند.
 
وی تأکید کرد که مشکل جسمانی برادرش پس از بازداشت نخست وی و به دلیل عدم رسیدگی پزشکی در زندان به وجود آمده است.
 
گفتنی است شمار اسرای بیمار در زندان‌های رژیم صهیونیستی نزدیک به 700 اسیر گزارش شده است که از میان آنها 11 اسیر مبتلا به سرطان هستند و از عدم رسیدگی پزشکی در داخل زندان رنج می‌برند.
انتهای پیام
captcha