واکنش مرکز اسلامی کِبک به کاهش مجازات عامل حمله به مسجد
کد خبر: 3937744
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵

واکنش مرکز اسلامی کِبک به کاهش مجازات عامل حمله به مسجد

سخنگوی مسجد و مرکز اسلامی شهر کبک کانادا، در واکنش به تصمیم دادگاه تجدید نظر برای کاهش مجازات عامل قتل 6 نمازگزار در سال 2016 گفت: ما اطمینان نداریم که عدالت در مورد این جنایت فجیع به اجرا درآمده باشد.

به گزارش ایکنا به نقل از Middle East Eye، پس از آنکه دادگاه تجدیدنظر کبک گفت که عامل تیراندازی مسجد کبک، مجازاتی غیرمعمول دریافت کرده، حکم مردی که سه سال پیش شش نمازگزار را در مسجدی در شهر کبک به ضرب گلوله کشته بود، کاهش یافت و به 25 سال زندان با احتمال آزادی مشروط تغییر کرد.

دادگاه تجدیدنظر در حکمی گفت که حکم اصلی الكساندر بیسونت(Alexandre Bissonnette) دو حبس ابد بدون امکان آزادی مشروط برای 40 سال، علیه منشور حقوق و آزادی این کشور است که از مجازات غیرمعمول حمایت نمی‌کند.

بیسونت، 31 ساله، سال گذشته پس از تیراندازی در مسجد و مرکز فرهنگی اسلامی کبک در 29 ژانویه 2017(10 بهمن 1395)، به شش فقره قتل و شش اقدام به قتل متهم شد.

او اندکی پس از نماز مغرب در یک اتاق شلوغ در مسجد شهر کبک تیراندازی کرد و شش نمازگزار  مسلمان را به قتل رساند. 19 نفر دیگر در این حمله زخمی شدند.

تیراندازی در مسجد سراسر کشور را شوکه کرد. خانواده‌های قربانیان و گروه‌های حمایت از مسلمانان گفته‌اند که هیچ حکمی نمی‌تواند از درد این حادثه تروریستی بکاهد.

دادستان‌ها در ابتدا خواستار مجازات بیسونت به 150 سال زندان(شش مجازات 25 ساله به ازای هر مقتول) شده بودند.

بوفلجه بن عبدالله(Boufeldja Benabdallah)، یکی از بنیانگذاران مرکز فرهنگی اسلامی به رسانه‌ها گفت: کاهش مجازات پیام غلطی را در مورد جلوگیری از حملات در آینده ارسال می‌کند. ما فقط به فکر خودمان نیستیم بلکه به تمام جامعه کبک فکر می‌کنیم. ما اطمینان نداریم که عدالت در مورد این جنایت فجیع به اجرا درآمده باشد.

انتهای پیام
captcha