شعارنویسی در مسجد تورنتو نشانه تشدید اسلام‌هراسی است
کد خبر: 4093469
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
شورای مسلمانان کانادا:

شعارنویسی در مسجد تورنتو نشانه تشدید اسلام‌هراسی است

شورای ملی مسلمانان کانادا (NCCM) شعارنویسی توهین‌آمیز در مسجدی در تورنتو را نشانه تشدید وحشتناک اسلام‌هراسی در این کشور توصیف کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از آناتولی، شورای مسلمانان کانادا اعلام کرد خرابکاری در مسجد تورنتو نشانه تشدید  اسلام‌هراسی در این کشور  است.

هفته گذشته بر روی دیوارهای مرکز اسلامی امام مهدی(عج) در «تورنهیل» شعارهایی توهین‌آمیز با انگیزه نفرت نوشته شده بود. به گفته شورای مسلمانان کانادا این مسجد همچنین تهدید به بمب‌گذاری شده و نمازگزاران آن هم هدف تهدید قرار گرفته‌اند.

این شورا روز پنجشنبه در فیسبوک نوشت: این حادثه تنها یکی از صدها نمونه از حوادث ضد مسلمانان در سراسر کاناداست. جامعه مسلمان این کشور تنها در چند روز گذشته هدف بیش از هزار پیام اسلام هراسانه در توئیتر قرار گرفته است. این پیامها شامل تهدید به مرگ، تهدید به خشونت و آزار و اذیت مداوم است. این روند باید متوقف شود.

شورای مسلمانان کانادا همچنین پنجشنبه گذشته یک کنفرانس خبری برگزار کرد تا موضوع خرابکاری‌ها و تهدیدات اسلام‌هراسانه اخیر را که متوجه جامعه مسلمانان شده است، مطرح کند و از مقامات بخواهد به مهار نفرت علیه مسلمانان کانادا کمک کنند.

پلیس تصویری از فردی که این دیوارنویس‌ها را انجام داده و با دوربین‌های امنیتی ضبط شده است و توضیحاتی را درباره مظنون منتشر کرده است. مقامات از مردم خواستند هر گونه اطلاعات مربوط به این حادثه را در اختیار پلیس قرار دهند.

انتهای پیام
captcha