ماهنامه کانون قرآن و عترت دانشگاه شیراز منتشر شد
کد خبر: 3937806
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲

ماهنامه کانون قرآن و عترت دانشگاه شیراز منتشر شد

هجدهمین شماره ماهنامه فرهنگی ـ قرآنی، کانون قرآن و عترت دانشگاه شیراز با عنوان «طهورا» منتشر شد.

به گزارش ایکنا، هجدهمین شماره از ماهنامه فرهنگی ـ قرآنی، کانون قرآن و عترت دانشگاه شیراز با عنوان «طهورا» با محوریت «رحمانیت؛ ویژگی ذاتی خداوند» منتشر شد.

در بخشی از این نشریه، در مطلبی با عنوان «امیدواری به رحمانیت خداوند»، به قلم سیده‌محبوبه کشفی، دانشجوی دکتری علوم قرآن و حدیث دانشگاه شیراز آمده است؛ یکی از امیدوارکننده‌ترین آیات قرآن، آیه 53 سوره مبارکه زمر اسـت. خداوند خطاب به پیامبر اکرم(ص) دستور ابلاغ پیام رحمانیت بـه بندگان را می‌دهد: «قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنْفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ؛ بگو اى بندگان من كه بر خويشتن زياده‏‌روى روا داشته‏‌ايد، از رحمت‏ خدا نوميد مشويد، در حقيقت ‏خدا همه گناهان را مى‌‏آمرزد كه او خود آمرزنده مهربان است»، کلمات و عبارات گزینش شـده در این آیه به‌خوبی انعکاس کننده رحمانیت و لطف خداوند است.

در مطلب دیگری با عنوان «راه دست یافتن یا محرومیت از رحمت الهی» به قلم محمدرضا ایرانی‌مهر، دانشجوی کارشناسی‌ارشد علوم و قرآن و حدیث دانشگاه شیراز آمده است: در قرآن کریم رحمت الهى مفهوم وسيعى دارد كه دنيا و آخرت را در برمى‌‏گيرد و بر معانى زيادى اطلاق شده است. گاه بر مفاهیمی چون قرآن (57 یونس، 82 اسراء)، نجات از شر دشمن (86 یونس، 58 هود)، شهادت (157 آل‌عمران)، رفع غم و اندوه (84 انبیاء)، مسئله هدايت (175 نساء)، باران پربركت (57 اعراف)، انفاق (99 توبه)، همسـر (21 روم) و گاه به نعمت‌هاى ديگرى همچون نعمت نور و ظلمت و در موارد بسيارى نيز به بهشت و مواهب خدا در قيامت اطلاق شده است.

یادآور می‌شود، این شماره از نشریه به صاحب امتیازی کانون قرآن و عترت دانشگاه شیراز و به‌همت دانشجویان این دانشگاه گردآوری شده است. در این شماره حسین پرندک به عنوان مدیرمسئول؛ الهام رنجبر، سردبیر؛ ثمین توان، ویراستار؛ آرین محزون، طراح و صفحه‌آرا؛ سیده‌محبوبه کشفی، محمدحسین عوض‌پور، فهیمه مرادی، امید شفیعی، زهرا شمشیری، محمدرضا ایرانی‌مهر به عنوان هیئت تحریریه همکاری کرده‌اند، همچنین علاقه‌مندان به‌منظور همکاری و در میان گذاشتن انتقادات و پیشنهادات می‌توانند با شماره  09164090078 تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha