درخواست عضو پارلمان عراق از دولت برای ارائه نتایج تحقیق درباره ترور شهید سلیمانی
کد خبر: 3937887
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵

درخواست عضو پارلمان عراق از دولت برای ارائه نتایج تحقیق درباره ترور شهید سلیمانی

یک عضو پارلمان عراق از دولت این کشور خواست نتایج تحقیق و سرنخ‌هایی را که درباره جنایت آمریکا در ترور شهیدان سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس به دست آمده است، به پارلمان ارائه دهد و از کتمان کردن آن خودداری کند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری موازین نیوز، عضو پارلمان عراق از دولت این کشور خواست که نتایج تحقیق در پرونده ترور  شهیدان سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهان آنها را آشکارا اعلام کند.

«احمد الکنانی» عضو فراکسیون «الصادقون» در پارلمان عراق امروز شنبه، 8 آذر گفت: دولت وعده داده بود که نتایج تحقیق درباره ترور فرماندهان پیروزی بر تروریسم(شهیدان سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس) را تا چند ماه پیش به پارلمان ارسال می‌کند و هنوز این کار را انجام نداده است.

وی تأکید کرد: پرونده ترور این دو فرمانده شهید بسیار با اهمیت است و درباره هرگونه تعلل یا وقت‌کشی در اعلام نتایج تحقیق مربوط به آن، به دولت هشدار می‌دهیم.

الکنانی با بیان اینکه سکوت در برابر جنایت ترور سردار سلیمانی و ابومهندسی المهندس ممکن نیست، گفت: باید سرنخ‌هایی که تاکنون به دست آمده است، شفاف اعلام شود و عاملان این جنایت تحت پیگرد قرار بگیرند و مجازات شوند.

سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، معاون رئیس سازمان حشد‌الشعبی دی ماه سال گذشته در حمله هوایی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد ترور شدند و به دنبال آن، پارلمان عراق طرح اخراج نظامیان آمریکایی از عراق را تصویب کرد.

انتهای پیام
captcha