ترور مغزها بیانگر هراس اسرائیل از رشد صنایع دانش‌بنیان ایران اسلامی است
کد خبر: 3937917
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق در گفت‌و‌‌گو با ایکنا:

ترور مغزها بیانگر هراس اسرائیل از رشد صنایع دانش‌بنیان ایران اسلامی است

سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق ترور ناجوانمردانه دانشمند هسته‌ای ایران به دست عوامل صهیونیستی را بیانگر بیم و هراس رژیم اسرائیل از رشد فناوری، صنایع دانش‌بنیان و توانایی‌های هسته‌ای و دفاعی جمهوری اسلامی دانست.

محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای، جمعه، 7 آذر، در حادثه‌ای تروریستی به شهادت رسید و این اولین بار نیست که شاهد به شهادت رساندن دانشمندان هسته‌ای کشورمان هستیم. شهید فخری‌زاده تنها دانشمند هسته‌ای ایرانی است که «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، نام او را ۲ سال پیش در شوی تبلیغاتی خود به زبان آورد و مدعی شد که این دانشمند روی برنامه تسلیحاتی کار می‌کند.

خبرگزاری ایکنا درباره ابعاد این ترور کور مصاحبه‌ای با محمد محیی،‌ سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق، داشته که بدین شرح است:

محیی ترور شهید فخری‌زاده را اقدامی برای مهار توانمندی‌های هسته‌ای ایران دانست و گفت: استمرار سناریوی هدف قرار دادن دانشمندان ایرانی به منظور مانع‌تراشی برای توسعه علمی و صنعتی جمهوری اسلامی ایران و جهان اسلام از سوی محور منحوس صهیونیستی ـ‌ آمریکایی است و اسرائیل نقش مستقیمی در این هدف‌گیری‌ها داشته و صحت آن از میزان ترس و نگرانی رژیم اشغالگر از رشد علمی، فناوری و دانش‌بنیان ایران آشکار است.  

وی ادامه داد: ترور شهید فخری‌زاده هم‌زمان با انتقال قدرت در آمریکا از ترامپ به بایدن انجام شد تا منطقه در این برهه از زمان با چالش‌ ناامنی روبه‌رو شود و از طرفی فرصت برای تجاوزهای گسترده آمریکا علیه ایران و محور مقاومت فراهم آید و بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران در دولت بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، نیز به گره‌ کوری تبدیل شود.

سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق عامل این اقدام ننگین را تنها رژیم اسرائیل ندانست و بیان کرد: آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی در اجرای این جنایت بزرگ، که اعلام جنگ آشکار است، تبانی کرده و در این اقدام ننگین دست داشته‌اند.

محیی از اینکه ایران به دنبال پاسخی کوبنده است دفاع کرد و گفت: جمهوری اسلامی پاسخ مناسبی به این جنایت بزرگ می‌دهد تا جایگاه، عزت و قدرت خود را حفظ کند و رژیم صهیونیستی و کسانی که در پشت این جنایت نقش دارند بدانند که این جنایت بهای سنگینی دارد تا این پاسخ عاملی بازدارنده در برابر ارتکاب این‌گونه جنایت‌ها باشد.

وی افزود:‌ جمهوری اسلامی باید شرایط پیچیده‌ منطقه و جهان را در نظر بگیرد و اجازه ورود به جنگی همه‌جانبه را، که دولت‌های استکبار مخصوصاً اسرائیل و عربستان به دنبال شعله‌ور کردن آن هستند، ندهد.‌ همچنین انتظار محکوم کردن این اقدامات تروریستی از سوی محافل بین‌المللی همچون سازمان ملل بی‌فایده است، زیرا در مواضعی که برخلاف منافع آمریکا و اسرائیل باشد، نمی‌توان به واکنش سازمان ملل امید داشت. سلطه آمریکا بر سازمان‌های بین‌المللی به حدی است که در برابر هر موضعی که خلاف سیاست‌های اسرائیل باشد ایستادگی می‌کند و معمولاً آمریکا حق وتو را در برابر هر اقدامی که در مخالفت با اسرائیل باشد به کار می‌گیرد.

گفت‌و‌گو از طیبه امامقلی

انتهای پیام
captcha