اعتراض مسلمانان به توهین استاندار فیلیپینی
کد خبر: 3937973
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴

اعتراض مسلمانان به توهین استاندار فیلیپینی

استاندار استان کاگایان فیلیپین در مجلس سنا با ارائه گزارشی درباره وضعیت امنیت، صلح و آرامش در منطقه خویش، ادعا کرد که نبود مسلمانان در منطقه زیر نفوذ او موجب این صلح و آرامش شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه فیل استار، این اظهار نظر مامبا، استاندار استان کاگایان، که به صورت غیر مستقیم بیان داشته است مسلمانان تروریست و خشونت‌طلب هستند؛ موجی از خشم و اعتراض مردمی را علیه وی برانگیخت.

موج اعتراضات باعث شد که دفتر او از این اظهار نظر استاندار عذرخواهی و اثبات کند غرض وی توهین به مسلمانان نبوده و از صحبت‌های او برداشت نادرست شده است.

دفتر استاندار در اصلاح سخنان این مقام فیلیپینی گفت: منظور استاندار این بوده است که در منطقه زیر نفوذ او مسلمانی که عقاید افراطی داشته باشد، وجود ندارد. دفتر مذکور ادامه داد استاندار درصدد تشریح دلیل عدم وجود واهمه سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در منطقه کاگایان بود و خواست تأکید کند که افراط‌گرایان در این منطقه حضور ندارند لذا سرمایه‌گذاران هم بدون ترس در این منطقه سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

مسئول دفتر استاندار ادامه داده است که استاندار عقاید مسلمانان را به رسمیت شناخته و به آن احترام می‌گذارد و حتی در بدو خدمت خویش در این منطقه، تلاش بسیاری برای اشتغال مسلمانان کرده است.

علی‌رغم تلاش دفتر استاندار در بیان عذرخواهی استاندار و اصلاح اظهارات وی، هاتامان، معاون رئیس مجلس در اعتراض به سخنان استاندار گفت: خود استاندار و نه مسئول دفترش باید سخنانش را توضیح داده و تبیین کند.

انتهای پیام
captcha