ترور شهید فخری‌زاده نشانه هراس از افزایش قدرت ایران است / پشیمانی دشمن با یک واکنش قوی
کد خبر: 3937987
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
قالیباف در نطق پیش از دستور:

ترور شهید فخری‌زاده نشانه هراس از افزایش قدرت ایران است / پشیمانی دشمن با یک واکنش قوی

رئیس مجلس در نطق پیش از دستور خود با اشاره به شهادت ناجوانمردانه شهید فخری‌زاده گفت: دشمنان ملت ایران بازهم با استفاده از ترور به عنوان یکی از غیر انسانی‌ترین رفتارها نشان دادند که از افزایش قدرت ایران به هراس افتادند و حذف دانشمندان ما را برای مقابله با ملت برگزیده‌اند.

به گزارش ایکنا، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز، یکشنبه 9 آذر، با بیان اینکه در آستانه روز مجلس که همزمان با سالروز شهادت شهید بزرگوار آیت‌الله مدرس است هستیم، گفت: او مجاهدی وارسته بود که در عمل به وظایف نمایندگی و فعالیت به نفع مردم الگوی اصلی همه نمایندگان در تمامی ادوار بوده و هست.

وی افزود: میراث گرانقدر شهید مدرس آزادگی، تدین، وارستگی و تلاش برای منافع مردم در همه لحظات ایفای وظیفه نمایندگی است. ضمن تبریک این روز به شما همکاران گرانقدر از همه عزیزان می‌خواهم از فرصت هفته مجلس استفاده کرده و کارنامه شش ماهه و برنامه‌های پیش روی مجلس را به استحضار مردم برسانید.

قالیباف بیان کرد: امیدوارم در این هیاهوی تبلیغاتی با تمام محدودیت‌ها و کاستی‌ها خروجی‌های واقعی مجلس در طول این مدت کوتاه چند ماهه، پاسخی به امید مردم به شما نمایندگان و انتظار آنها از مجلس باشد.

رئیس مجلس ادامه داد: این روزها دوباره با شهادت ناجوانمردانه یکی از اندیشمندان در حوزه هسته‌ای و مدیران برجسته دل مردم ایران به درد آمد و غمی سنگین بر قلب همه دغدغه‌مندان عزت و پیشرفت کشور گذاشته شد.

وی بیان کرد: دشمنان ملت ایران بازهم با استفاده از ترور به عنوان یکی از غیر انسانی‌ترین رفتارها نشان دادند که از افزایش قدرت ایران به هراس افتادند و حذف دانشمندان ما را برای مقابله با ملت برگزیده‌اند.

رئیس مجلس تصریح کرد: مردم ایران چهار دهه است با چنین ضایعه‌هایی روبرو بوده و تجربه ثابت کرده که توانسته‌اند راه شهدای خود را قوی‌تر از گذشته ادامه دهند و این بار نیز به دشمنان ثابت می‌کنند شهادت دکتر محسن فخری‌زاده پنجره‌ای جدید بر روی پیشرفت کشور باز خواهد کرد و باعث پشیمانی این تروریست های وقیح و حامیان آنها خواهد شد.

قالیباف ابراز کرد: اما دشمن جنایتکار پشیمان نمی شود مگر با واکنش قوی که هم در مقابل خطاهای احتمالی آینده دشمن بازدارندگی ایراد کند و هم بابت این جنایات از آنها انتقام بگیرد.

وی تصریح کرد: در همین راستا علاوه بر انتقام بازدارنده از عاملان و آمران شهید فخری زاده، وظیفه همه قوا و سازمان ها و نهادهای مربوطه است که تهدید این ضایعه اسفناک را به فرصتی برای قوی شدن در عرصه های مختلف اقتصادی، امنیتی، دفاعی و هسته ای تبدیل کنند و همچنین از فرستادن هرگونه سیگنال ضعف یا اعتماد به سیستم سیاسی آمریکا پرهیز کنند.

وی اظهار کرد: پیش از این نیز گفته شده بود که تغییر برآورد دشمن از محاسبات و اقدامات ایران ضرورتی انکارناپذیر برای کاهش فشارها بر مردم ایران است. این مهم میسر نخواهد شد جز با برداشتن گام های بلند و معنی دار در حوزه هایی که دشمن به آنها توجه می کند و درباره آنها نگرانی دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز بیش از گذشته این امر به اثبات رسیده است، گفت: اما برخی گفتگوها و اظهارنظرها، چه قبل و چه بعد از ترور، حاکی از درک نکردن این نکته بدیهی است که از نظر دشمن بالا بردن دست نیاز به مذاکره حاوی این پیام اشتباه است که ایران عزیز خدای ناکرده ضعیف است و تصور اشتباه دشمن از ایران ضعیف نتیجه ای جز فشار اقتصادی بیشتر و امنیت کمتر نخواهد بود.

قالیباف بیان کرد: برای دستیابی به این هدف هر کدام از قوا، نهادها و سازمان ها وظیفه ای دارند. مجلس نیز در حدود وظایف و اختیار خود فوریت طرحی را در 13 آبان تصویب کرد و در همین جلسه غیر علنی امروز که به اطلاع مردم عزیز رساندیم همین طرح فوریتی مورد بحث قرار گرفت و انشالله در همین هفته نهایی خواهد شد که این طرح باعث تقویت صنعت و دستاوردهای علمی دانشمندان هسته ای شده و زمینه عبور از تحریم ها را برای ایران ایجاد می کند.

وی افزود: این قانون در کنار واکنش های دیگر دستگاه های مرتبط علاوه بر احیای صنعت هسته ای ایران، باعث بازدارندگی دشمن و امنیت خاطر مردم می شود. همچنین به دشمن نشان می دهد که محاسباتش کاملا غلط بوده است و تا به تعهداتی که یک طرفه در رفع تحریم ها زیر پا گذاشته عمل نکند، ایران نیز به تعهداتش عمل نخواهد کرد.

رئیس قوه مقننه بیان کرد: همچنین برای دشمن روشن خواهد شد جنایاتی نظیر آنچه در این ماه ها دیده ایم نه تنها اجماع داخلی برای انتقام بازدارنده از آنها را ایجاد می کند بلکه در برنامه هسته ای جهش خواهد آفرید و به برکت خون شهید فخری زاده قفل هایی که به صنعت هسته ای زده شده بود باز و زمینه عبور از تحریم ها فراهم خواهد شد.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

همچنین قالیباف در آغاز جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در توضیح جلسه غیرعلنی با حضور وزیر اطلاعات گفت: جلسه غیر علنی مجلس از ساعت 8 صبح تشکیل شد که در ارتباط با حادثه تلخ و جانسوز شهادت شهید فخری زاده و حوادث تلخی که در روند گذشته در ترور دانشمندان هسته ای و در نطنز اتفاق افتاد بود و نمایندگان در این باره به طور مفصل بحث کردند.

وی افزود: انشالله مصوبات و توافقی که در این جلسه انجام شد در جلسات علنی این هفته به اطلاع مردم عزیز خواهد رسید.

انتهای پیام
captcha