واکاوی معامله قرن در کتاب نویسنده فلسطینی
کد خبر: 3938006
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷

واکاوی معامله قرن در کتاب نویسنده فلسطینی

«مصطفی البرغوثی»، نویسنده و فعال سیاسی فلسطینی در اثر جدید خود درباره معامله قرن ابعاد این توافق و معامله ننگین را بررسی و تبیین کرده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از رایزنی فرهنگی کشورمان در لبنان، به تازگی انتشارات پر مخاطب و مهم مركز مطالعات «الوحدة العربية» لبنان كتابی با عنوان «خدعة القرن، ابعادها و استراتيجية مواجهتها: نيرنگ قرن، ابعاد و راهبرد مقابله با آن» نوشته «مصطفی البرغوثی» را در 181 صفحه در بيروت منتشر كرد.

نويسنده در اين كتاب نگاهی به سه دهه مسائل مربوط به فلسطین از ورود مسئله فلسطين به پيمان «اُسلو» انداخته كه در نهايت به «معامله قرن» از سوی آمريكا منتهی شده است.

البرغوثی در ادامه به معرفی و شرح اسنادی پرداخته كه از سوی دونالد ترامپ به عنوان اسناد معامله قرن ارائه شده و نشان‌دهنده توطئه‌های حساب شده دشمنان فلسطين و راهبردی است كه طی اين سه دهه با برگزاری كنفرانس‌های متعدد، گام به گام برای رسيدن به اين معامله برداشته‌اند.

نويسنده همچنین امضای پيمان «اسلو» را از همان آغاز، اشتباهی بزرگ برای فلسطين دانسته و در پايان تنها راه نجات ملت فلسطين را، يكپارچه شدن آنها در داخل و خارج از فلسطين و مقاومت در برابر اشغالگران و مطالبه تمام سرزمين‌های اشغالی از اشغالگران اعلام كرده است.

واکاوی معامله قرن در کتاب نویسنده فلسطینی

انتهای پیام
captcha