ترور تنها ابزار بازدارنده توانمندی‌های ایران در منطقه برای اسرائیل و آمریکا است
کد خبر: 3938127
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
معاون جنبش عهدالله عراق در گفت‌وگو با ایکنا:

ترور تنها ابزار بازدارنده توانمندی‌های ایران در منطقه برای اسرائیل و آمریکا است

تحلیلگر سیاسی عراق گفت:‌ بدون شک آمریکا و رژیم صهیونیستی در ترور شهید محسن فخری‌زاده دست داشته‌اند. همچنین ارتکاب به این جنایت در حق دانشمند هسته‌ای بیانگر ناتوانی اسرائیل و آمریکا از رویارویی نظامی با ایران است، از این رو تنها با ابزار ترور در پی ایجاد بازدارندگی و مهار توانمندی‌های ایران در منطقه هستند.

ایران با سیاست اقتدار و اعتماد به خود، پاسخی کوبنده به این جنایت تروریستی می دهد.

جمعه العطوانی، معاون جنبش اسلامی عهد‌الله و عضو ائتلاف ملی عراق در ‌گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایکنا بیان کرد: ترور شهید فخری‌زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و دانشمند هسته‌ای ایران دارای ابعاد سیاسی، علمی و انسانی است.

این تحلیلگر سیاسی، آمریکا و اسرائیل را پشت پرده این جنایت دانست و گفت: بدون شک آمریکا و رژیم صهیونیستی در این جنایت بزرگ و اهداف مجرمانه دست داشته‌اند. همچنین ارتکاب به این جنایت در حق دانشمندی بزرگ، بیانگر ناتوانی اسرائیل و آمریکا از رویارویی نظامی با ایران است، از این رو با ابزار ترور در پی ایجاد بازدارندگی و مهار توانمندی‌های ایران در منطقه هستند.


بیشتر بخوانید:


العطوانی ترور مغزهای متفکر را ابزار دشمن برای کارشکنی در مسیر رشد و توسعه ایران دانست و توضیح داد: از نظر آمریکا و اسرائیل هدف قرار دادن دانشمندان و تجهیزات آنها در منطقه، مهم‌تر از این است که نیروگاه‌های هسته‌ای و ایستگاه‌های تولید انرژی مورد هدف قرار بگیرد زیرا شخصیت‌های علمی که توانسته‌اند این انرژی را تولید کنند، پس قادر به تولید هر چیز دیگری نیز هستند. به زعم دشمنان ترور شخصیت‌های علمی می‌تواند راهی برای درهم کوبیدن قدرت جمهوری اسلامی ایران باشد و دشمن اینگونه در این زمینه برای هدف قرار دادن دانشمندان برنامه‌ریزی می‌کند.

او در ادامه بیان کرد: ترور شهید فخری‌زاده در زمانی صورت گرفته که دولت آمریکا بازنده انتخابات این دوره بوده و این اتفاق خسارت بزرگی برای رژیم صهیونیستی و سران عرب به حساب می‌آید که آنها برای ماندن دوباره او، گروکشی می‌کنند. این طرف‌ها همچنان طعم تلخ این شکست را می‌چشند و برای اینکه رئیس جمهور جدید با چالش‌های سیاسی و نظامی با ایران مواجه شود، اقدام به این جنایت بزدلانه کردند.

العطوانی افزود:‌ بدون شک بازگشت آمریکا به توافق‌نامه برجام با جمهوری اسلامی ایران سبب نگرانی اسرائیل و سران کشورهای مرتجع عربی خواهد شد مخصوصاً بعد از آمادگی دولت جدید آمریکا برای جبران حماقت‌های ترامپ در بیشتر پرونده‌ها از جمله پرونده هسته‌ای. پس این طرف‌ها به دنبال پیچیده کردن صحنه سیاسی و نظامی هستند تا مانع گفتمان بازگشت به پیمان هسته‌ای باشند.

پاسخ ایران کوبنده و قطعی خواهد بود

کارشناس و تحلیلگر سیاسی عراق بر این باور است که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور اسلامی در سطح محور مقاومت از حقوق خود عقب‌نشینی نمی‌کند و در تصفیه حساب خون فرزندانش تعارف ندارد و پاسخ خود را در برابر این حجم از تجاوزات بی‌جواب نمی‌گذارد و مهم نیست چه نتیجه‌ای به همراه داشته باشد که نمونه بارز آن را در جریان ترور شهید حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه دیدیم وقتی که جمهوری اسلامی پایگاه عین‌الاسد آمریکا در عراق را با خاک یکسان کرد و قطعاً آمریکا همچنان در انتظار پاسخ بیشتری است.

معاون جنبش عهدالله بیان کرد: سیاست اقتدار و اعتماد به نفس از بارزترین ویژگی‌های اساسی جمهوری اسلامی ایران است، باور داریم که پاسخ ایران به این جنایت حتمی و کوبنده خواهد بود.

او در پایان، موضع سازمان ملل متحد در برابر این جنایت‌ها را شرم‌آور خواند و گفت: این موضع تعجب‌آور نیست چرا که آمریکا با استفاده از سیاست تحریک و ترساندن اعضای سازمان ملل توانسته این نهادهای بین‌المللی را به سازمان‌های وابسته به خود تبدیل کند. از این رو ما دوگانگی و نفاق را در موضع بیشتر اعضای شورای امنیت شاهد هستیم.

گفت‌و‌گو از طیبه امامقلی

انتهای پیام
captcha