انجمن حقوق بشری: واکسن کرونا برای اسرای فلسطینی ضروری است
کد خبر: 3944387
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰

انجمن حقوق بشری: واکسن کرونا برای اسرای فلسطینی ضروری است

یک انجمن حقوق بشری از جامعه بین‌المللی خواست تا رژیم صهیونیستی را برای ارائه واکسن کرونا به اسرای فلسطینی با نظارت بین‌المللی تحت فشار قرار دهد.  

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی صفا، تجمع مؤسسات حقوق بشری «حریت» در بیانیه‌ای از صلیب سرخ خواست تا با توجه به مسئولیت قانونی و اخلاقی خود نسبت به اسرا و زندانیان، درباره ارائه فوری واکسن کرونا به اسرای فلسطینی اقدام سریع انجام دهد.
این تجمع از جامعه بین‌المللی خواست تا بر معاینه‌ اسرای فلسطینی در داخل زندان‌ها و اطمینان از ایمنی آزمایش‌ها و همچنین بر مراقبت‌های پزشکی از زندانیان فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی، جهت اطمینان از ارائه خدمات درمانی مطابق با استانداردهای جهانی، نظارت داشته باشد.
در این بیانیه اشاره شده است که رژیم اشغالگر در راستای سیاست تبعیض نژادی خود، سیاست بی‌توجهی عمدی در مراقبت‌های پزشکی را برای اسرای فلسطینی اعمال می‌کند و وزیر امنیت داخلی اسرائیل نیز در دستورات خود بر عدم واکسیناسیون اسرای فلسطینی در برابر بیماری کرونا تأکید کرده است.
این تجمع تأکید کرد كه تصمیمات اسرائیل بیماری‌های جسمی و روانی زندانیان را تشدید می‌كند و این امر تهدیدی جدی برای جان حدود 5000 اسیر فلسطینی است كه با خطر مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.
در این بیانیه تأكید شده است كه این اقدامات به منزله نقض آشکار معیارهای بین‌المللی در مورد رفتار با زندانیان و اسرا، به ویژه قوانین استاندارد بین‌المللی سال 1955 در مورد رفتار با زندانیان و مجموعه اصول مربوط به حمایت از همه افرادی است كه تحت هر نوع بازداشت یا حبس قرار دارند.
در همین راستا، محمد اشتیه، نخست‌وزیر فلسطین نیز در واکنش به این تصمیم، دولت رژیم صهیونیستی را مسئول جان اسرا دانست و در اظهارات مطبوعاتی پس از نشست هفتگی دولت خواستار واکسینه شدن اسرای فلسطینی زیر نظر کمیته بین‌المللی صلیب سرخ شد.
رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند: وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به اداره زندان‌ها دستور داده، واکسن کرونا به اسرا تزریق نشود.
جنبش مقاومت اسلامی(حماس) هم این تصمیم رژیم صهیونیستی را محکوم و آن را مغایر با قوانین بین‌المللی و انسانی دانست.
طبق اعلام انجمن اسرای فلسطینی تاکنون حدود ۱۴۰ تن از این اسرا به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.
انتهای پیام
captcha