تأکید اردوغان بر استمرار مبارزه تا تأسیس کشور فلسطین به پایتختی قدس
کد خبر: 3938168
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲

تأکید اردوغان بر استمرار مبارزه تا تأسیس کشور فلسطین به پایتختی قدس

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه تأکید کرد که کشورش در همه مجامع به دنبال دفاع از مسئله قدس است و به مبارزه برای کشور مستقل فلسطینی و پایان دادن به اشغالگری و بی‌عدالتی علیه ملت فلسطین ادامه می‌دهد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه گفت که کشورش، مبارزه با هدف تأسیس کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شرقی را ادامه خواهد داد.

اردوغان همزمان با روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین، در نامه‌ای که خطاب به شرکت‌کنندگان در افتتاحیه ساختمان جدید «انجمن قانونگذاران دوستدار قدس» در استانبول فرستاد، گفت: «ما در همه مجامع، به دنبال دفاع از مسئله قدس هستیم و با تمام توان در تلاش هستیم تا سیاست‌های اشغالگری، بی عدالتی و نسل کشی علیه برادران فلسطینی را پایان دهیم».

وی افزود: «ما به مبارزه خود برای تشکیل کشور مستقل فلسطینی دارای حاکمیت مستقل و یکپارچه به پایتختی قدس شرقی در مرزهای 1967 و بر مبنای قطعنامه‌های سازمان ملل و طرح صلح عربی ادامه خواهیم داد».

رئیس جمهور ترکیه روز گذشته نیز قدس را افتخار امت اسلامی توصیف کرده و از مردم کشورش خواسته بود از حقوق قدس ولو با جانشان دفاع کنند.

او خطاب به جهان اسلام نیز گفت: «باید اختلافاتمان را کنار گذاریم و با وجه مشترک اسلام به مقابله با تجاوزات علیه مقدساتمان برویم.»

انتهای پیام
captcha