تأکید قطر بر مقابله با اسلام‌هراسی در اجلاس سازمان همکاری اسلامی
کد خبر: 3938260
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶

تأکید قطر بر مقابله با اسلام‌هراسی در اجلاس سازمان همکاری اسلامی

نماینده قطر در شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی بر افزایش همکاری‌ بین اعضا در مقابله با مسائلی مانند اسلام‌هراسی و تروریسم تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از The Peninsula Qatar، یوسف سلطان لارم، مدیر بخش سازمان‌های بین‌المللی در وزارت امور خارجه قطر  در چهل و هفتمین جلسه شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی(OIC) که در نیامی، پایتخت جمهوری نیجر برگزار شد؛ با اشاره به موضوع اسلام‌هراسی گفت: مسئله‌ای که سازمان همکاری اسلامی نقش مهمی در نظارت و رسیدگی به آن دارد، اسلام هراسی است. در همین راستا کار جدی و جمعی برای مقابله با تشدید حملات علیه اسلام، پیامبر اکرم حضرت محمد(ص) و مسلمانان از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی گفت: این نشست در حالی برگزار می‌شود که جهان با چالش‌های بسیاری روبه‌رو شده که مستلزم تقویت همبستگی و همکاری بین اعضای OIC و همه کشورهای جهان است، به خصوص که ویروس کرونا (Covid-19) همه را تحت تأثیر قرار داده و این همه‌گیری خود را به عنوان یک اولویت اصلی به جهانیان تحمیل کرده است.

مدیر گروه سازمان‌های بین‌المللی در وزارت امور خارجه قطر گفت: جای تأسف است که بسیاری از بحران‌ها و تهدیدهای صلح و امنیت بین‌المللی بر کشورهای عضو OIC تأثیر می‌گذارد. در سوریه، این بحران رنج‌های بی‌شماری را متوجه مردم سوریه کرده و تهدیدی جدی برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.

وی در پایان حمایت دولت قطر را از تلاش برای اصلاح کار سازمان همکاری اسلامی اعلام و همچنین بر تعهد به همکاری با کشورهای عضو به منظور دستیابی به اهداف مشترک مورد نظر به نفع امت اسلامی تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha