مرحله کشوری مسابقات قرآن وزارت ورزش و جوانان دهه فجر برگزار می‌شود
کد خبر: 3938451
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
پس از حدود دو سال؛

مرحله کشوری مسابقات قرآن وزارت ورزش و جوانان دهه فجر برگزار می‌شود

مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان از برگزاری مرحله کشوری چهارمین دوره مسابقات قرآن وزارت ورزش و جوانان همزمان با دهه فجر خبر داد.

مرحله کشوری مسابقات قرآن وزارت ورزش و جوانان دهه فجر برگزار می‌شودجعفر سطوتی، مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: مرحله کشوری چهارمین دوره مسابقات قرآن وزارت ورزش و جوانان، دهه فجر به صورت مجازی برگزار می‌شود. رشته‌های قرائت تحقیق، حفظ یک جزء، حفظ 10 جزء، حفظ کل و فهم زبان قرآن ویژه بانوان و آقایان در دو گروه ورزشکاران و جوانان در این دوره برپا می‌شود.

سطوتی با بیان اینکه مرحله پایانی این دوره از مسابقات به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد، اظهار کرد: ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور این اجازه را به این وزارتخانه داده است تا در صورت داشتن استانداردهای لازم، این رقابت‌ها را به صورت مجازی پیش ببریم. لذا با این ستاد نهایت همکاری را خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید:


مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان تعداد کل شرکت‌کنندگان را 258 نفر اعلام کرد و گفت: در رشته مفاهیم قرآن، 10 نفر از استان‌های مختلف، حائز رتبه شدند که در مرحله کشوری، آزمون دیگری به صورت کتبی در فضای مجازی برای آنان اجرا خواهد شد تا نفر برتر مشخص شود و در رشته‌های حفظ و قرائت مرحله پایانی چهارمین مسابقات قرآن وزارت ورزش و جوانان نیز 248 شرکت‌کننده حضور دارند. جزئیات اجرای این رقابت به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

یادآوری می‌شود، چهارمین دوره مسابقات قرآن ورزش و جوانان در مرحله استانی در رشته‌های قرائت تحقیق، حفظ جزء اول، حفظ ۱۰ جزء، حفظ کل و فهم زبان قرآن به‌ صورت شفاهی و کتبی در دو بخش بانوان و آقایان بهمن ۹۷ برگزار شد.

انتهای پیام
captcha