افتتاح بنای یادبود قربانیان حادثه تروریستی مسجد کِبِک
کد خبر: 3938680
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲

افتتاح بنای یادبود قربانیان حادثه تروریستی مسجد کِبِک

شهردار شهر کِبِک کانادا بنای یادبودی را برای گرامیداشت قربانیان حادثه تروریستی تیراندازی مسجد این شهر در سال 2017 افتتاح کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از The Province،  بنای یادبودی که به همت هنرمندی به نام لوسی په‌تیر(Luce Pelletier) طراحی شده است در نزدیکی مرکز فرهنگی اسلامی کبک افتتاح شد.

رژی لابیمه (Regis Labeaume)، شهردار شهر کِبِک در مراسم افتتاح این اثر گفت: مردم شهر کبک می‌خواهند با هم زندگی مسالمت‌آمیز داشته باشند؛ احساسی که با فاجعه اخیر ـ حمله با چاقو که منجر به کشته شدن دو نفر و پنج زخمی شد ـ تقویت شده است.

وی افزود: این یادبود با عنوان «با هم زندگی کنیم» بیانگر این است که نفرت هرگز پیروز نخواهد شد و از چندین بخش تشکیل شده که نماد هم‌زیستی جوامع مختلف است.

بخش یادبود این بنا شامل نام شش نفری است که در جریان این تیراندازی کشته شده بودند. در این مراسم اعضای خانواده این شش نفر و بازماندگان این حمله حضور داشتند.

عامل این حمله که به اتهام شش فقره قتل درجه یک محاکمه شد، در فوریه 2019 به حبس ابد محکوم شد اما به دنبال برگزاری دادگاه تجدید نظر هفته گذشته، وی پس از گذراندن 25 سال زندان مجاز به درخواست آزادی مشروط است.

جوانی ۲۹ ساله به نام «الکساندر بیزونت» شامگاه ۲۹ ژانویه ۲۰۱۷ ( ۱۰ بهمن ۱۳۹۵) پس از نماز مغرب، به سوی نمازگزاران در مسجد کبک تیراندازی کرد که در جریان آن شش نفر کشته شدند.

انتهای پیام
captcha