به گزارش ایکنا به نقل از کمیته روابط عمومی و اطلاعرسانی هشتمین جشنواره ملی رسانههای دیجیتال رضوی، محمدحسین اسماعیلی، دبیر این جشنواره در سخنانی اظهار کرد: تحقق جامعه رضوی و سبک زندگی ایرانی اسلامی در راستای تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب، مهمترین هدف هشتمین جشنواره ملی رسانههای دیجیتال رضوی است که از طریق تولید محتوای فاخر در فضای مجازی دنبال میشود.
دبیر هشتمین جشنواره ملی رسانههای دیجیتال رضوی، با اشاره به روند برگزاری هشتمین جشنواره رسانههای دیجیتال رضوی، اظهار کرد: هشتمین جشنواره رسانههای دیجیتال رضوی با همکاری ادارهکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین و مرکز فنآوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد بینالمللی امام رضا(ع) و آستان قدس رضوی، در چهار محور ارزشهای فردی، اجتماعی، حاکمیتی و زیارت برگزار میشود.
وی ادامه داد: در بخش ارزشهای فردی، مصادیقی همچون اخلاق، صداقت و راستگویی را مدنظر داریم؛ چراکه این مصادیق در سیره امام رضا(ع) است و ایشان بر این مصادیق تأکید دارند.
دبیر هشتمین جشنواره ملی رسانههای دیجیتال رضوی تصریح کرد: در بخش ارزشهای اجتماعی، مصادیقی همچون کمک و مساوات و همدلی و مدافعان سلامت است. اگر مروری بر سیره امام رضا(ع) داشته باشیم، متوجه میشویم که ایشان بر احسان به خلق و کمک به دیگران تأکید دارند و ما باید بتوانیم این مصادیق را در جامعه امروز نمایش دهیم.
اسماعیلی اظهار کرد: در بخش حاکمیتی همدلی و تعاون میان دولت و مردم؛ مسئولان و مردم باید نمایش و الگوسازی شود.
وی ادامه داد: در بخش زیارت سعی داریم این موضوع را فرهنگسازی کنیم که ساده به زیارت نگاه نکنند، بلکه زیارت همراه با معنویت باشد. ما به واسطه ویدئو، نماهنگ، عکس، موشنگرافیک و اینفوگرافی و دیگر آثار سعی داریم این مفاهیم را به تصویر بکشیم.
دبیر هشتمین جشنواره ملی رسانههای دیجیتال رضوی تصریح کرد: مجموع جوایزمان در جشنواره امسال نسبت به سال گذشته بیش از پنج برابر شده و در بخش تخصصی ۲۴ میلیون تومان و در بخش مردمی ۳۰ میلیون تومان جایزه توزیع خواهد شد.
وی بیان کرد: تاکنون تعداد آثار ارسالی بیش از پنج هزار اثر بوده که نسبت به کل آثار دوره قبل رشد چشمگیری داشته است و مخاطبان برای شرکت در این جشنواره میتوانند از طریق رسانهها و شبکههای اجتماعی داخلی تا ۱۵ دیماه سال جاری اقدام کنند. همچنین، برای تحقق این امر دو هشتگ #امام_ رضا و #امام _رئوف را در نظر گرفتهایم.
اسماعیلی اظهار کرد: روبیکا، آخرین خبر، آپارات، نماشا، تماشا، چارخونه، شنوتو و پروفایل، هشت رسانه پرمخاطب است که به عنوان راههای ثبت نام مخاطبان در جشنواره به شمار میرود. همچنین، اگر فردی در شبکه اجتماعی اینستاگرام حضور داشته باشد می تواند اثرش را در آن شبکه بازنشر دهد و در جشنواره شرکت کند.
انتهای پیام