درخواست پاکستان از هند برای حفظ امنیت مسلمانان
کد خبر: 3939519
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸

درخواست پاکستان از هند برای حفظ امنیت مسلمانان

دولت پاکستان از هند خواسته تا نسبت به تأمین امنیت و حفاظت از جوامع اقلیت‌ به‌ویژه مسلمانان و عبادتگاه‌های آن‌ها متعهد بوده و در برابر اعلامیه جهانی حقوق بشر و سایر توافق‌نامه‌های بین‌المللی مسئولیت‌پذیر باشد.

به گزارش ایکنا به نقل از Dawn، وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد:  28 سال پیش در روز ششم دسامبر (برابر 16 آذر 1371) افراط‌گرایان  هندو با حمایت دستگاه‌های دولتی، در اقدامی ناپسند و ضداسلامی  و بین‌المللی، مسجدی را با قدمت چندین قرن در آیودیا  تخریب کردند.

در این بیانیه پاکستان همچنین از جامعه بین‌الملل، سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی ذی‌ربط خواست تا به نقش خود در حفظ میراث اسلامی در هند عمل کرده و نسبت به تأمین امنیت اقلیت‌ها در هند متعهد باشند.

وزارت امور خارجه پاکستان همچنین بیان کرد: نه تنها مسلمانان بلکه تمام افراد آزادی‌خواه جهان صحنه‌های دردناک تخریب مسجد بابری در سال 1992 را به یاد دارند.

در این بیانیه آمده است: رأی ناقص دادگاه عالی هند در پرونده مسجد بابری در نوامبر 2019 نه تنها نشان دهنده غلبه تعصبات دینی بر عدالت بلکه بیانگر رشد افراط‌گری در هند امروز است؛ جایی که اقلیت‌ها، به‌ویژه مسلمانان و مراکز عبادی آنها، به‌طور فزاینده‌ای مورد هجوم قرار می‌گیرند.

در این بیانیه با اشاره به اینکه سازمان همکاری‌های اسلامی قطعنامه‌های متعددی را تصویب و عمل قبیح تخریب مسجد تاریخی را محكوم كرده، آمده است: اخیراً و در چهل و هفتمین جلسه شورای وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، این سازمان از دولت هند خواسته است تا برای اجرای تعهد خود در مورد بازسازی مسجد بابری در محل اصلی خود و مجازات عاملان تخریب این مرکز عبادی اقدامی فوری انجام دهد.

انتهای پیام
captcha