هندوها؛ حامی مالی مسجد جایگزین «بابری»
کد خبر: 3937611
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱

هندوها؛ حامی مالی مسجد جایگزین «بابری»

دست‌کم 60 درصد از حمایت‎های مالی برای ساخت مسجدی که قرار است در خارج از منطقه آیودهیا در ایالت اوتارپرادش ساخته و جایگزین مسجد بابری شود، از سوی هندوها صورت گرفته است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از وابسته فرهنگی ایران در بمبئی، مؤسسه‌ای که وظیفه اجرای این پروژه را به عهده دارد، ابراز امیدواری کرد که پس از سال‌ها منازعه، فضایِ دوستی و تفاهم مشترک بین همه گروه‌ها در این شهر حکمفرما شود.

مطابق با رأی دیوان عالی کشور در ماه نوامبر گذشته در خصوص پرونده مسجد بابری در ماه آگوست زمینی به مساحت 5 هکتار به مرکز اوقاف اهل تسنن ایالت اوتارپرادش به منظور ساخت مسجد واگذار شد.

اطهر حسین، سخنگوی انجمن فرهنگی هندو ـ اسلامی که دارای 15 عضو است و از سوی سازمان اوقاف اهل تسنن به منظور توسعه این پروژه تشکیل شده است، گفت: ما از استقبال بی‌نظیری که برای حمایت مالی از پروژه ساخت مسجد شده است، شگفت‌زده شده‌ایم، به ویژه اینکه حدود 60 درصد از حامیانِ مالی این پروژه، هندو هستند.

بنا به گفته او در حال حاضر این مؤسسه بیشتر از حد نیاز برای این پروژه کمک‌های مالی دریافت کرده است.

اطهر حسین افزود: علاوه بر ساخت مسجد قرار است یک بیمارستان، یک رستوران و یک مرکز آموزشی نیز در این مجموعه ساخته شود.

این مؤسسه همچنین دفتری را به منظور انجام امور مربوط به دریافت کمک‌های مالی خارجی در شهر لکنهو راه‎اندازی و دو حساب بانکی نیز به این منظور افتتاح کرده است.

انتهای پیام
captcha