ترور فخری‌زاده و جنگجویی ناامیدانه مرتکبان
کد خبر: 3939891
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
هفته‌نامه کنیایی نوشت؛

ترور فخری‌زاده و جنگجویی ناامیدانه مرتکبان

مقاله «ترور شهید فخری‌زاده» از سوی رایزنی فرهنگی ایران در هفته‌نامه «سیتیزن» کنیا منتشر شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، خمیس محمد، نویسنده مقاله «ترور شهید فخری‌زاده» آورده است: همانند ترور سردار سپاه پاسداران، حاج قاسم سلیمانی در ژانویه گذشته، قتل اخیر محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای ایران، اقدامی کاملاً تحریک کننده و برابر با اعلام جنگ است. این عمل جنایتکارانه ناجوانمردانه نشان‌دهنده جنگجویی ناامیدانه مرتکبان آن است.

در ادامه آمده است: همه نشانه‌ها به احتمال درگیری اسرائیل، احتمالاً با حمایت آمریکا اشاره دارد. ترامپ چه به اسرائیل چراغ سبز نشان داده باشد چه نداده باشد، مطمئناً از این ترور ناراضی نبوده است.

این مقاله می‌افزاید: اما همانطور که رئیس جمهور ایران، حسن روحانی گفت: «ایران در «دام» دشمنان نخواهد افتاد. ملت ایران عاقل‌تر و باهوش‌تر از این است که در دام صهیونیست‌ها (اسرائیل) بیفتد. آنها در هرج و مرج و فتنه به سر می‌برند. آنها باید درک کنند که ما برنامه‌هایشان را می‌دانیم و به اهداف شوم خود نخواهند رسید».

در این مقاله تأکید شده است: این نخستین‌بار نیست که یک دانشمند ایرانی هدف حمله تروریستی قرار می‌گیرد. اگرچه از دست‌دادن نخبگان و دانشمندانی مانند محسن فخری‌زاده برای ملت ایران ضرر است، اما طراحان این جنایات باز هم اشتباهی محاسباتی مرتکب شده‌اند، زیرا تحولات علمی در ایران نهادینه شده است و مسلماً راه این شهدا با عزم قوی‌تر ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام
captcha