صهیونیست‌ها جشن «حنوکا» را مقابل برج خلیفه امارات برگزار کردند
کد خبر: 3940598
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹

صهیونیست‌ها جشن «حنوکا» را مقابل برج خلیفه امارات برگزار کردند

در راستای سیاست عادی‌سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی، مراسم جشن یهودی «حنوکا» امسال با حضور مسئولین امارات متحده عربی به شکل رسمی مقابل ساختمان برج خلیفه دبی با برگزاری کنسرت و قرار دادن شمعدان بزرگ یهودیان برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری عربی21، مقامات اماراتی از شامگاه جمعه، 21 آذر به مناسبت «عید حنوکا» یهودیان، شمعدان بزرگ موسوم به «منورا» را دربرابر ساختمان برج خلیفه در دبی روشن کرد.

شماری از شهرک‌نشینان صهیونیست و یهودیان ساکن امارات، با حضور در این مراسم در کنار این شمعدان عکس یادگاری گرفتند.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در این باره نوشت: «ایشای لاپیدوت، خواننده اسرائیلی کنسرتی را در محل قرار گرفتن شمعدان در دبی برگزار کرد، رویدادی که در تاریخ یهود ثبت می‌شود».

این مراسم از سوی لیوی دوچمن، خاخام صهیونیست در امارات ساماندهی شده بود که ظرف شش سال گذشته هم جشن‌هایی به مناسبت حنوکا در دبی برگزار کرده بود.

دوچمن در این مراسم مدعی شده است: «پیام جشن حنوکا انتشار نور بر تاریکی است و من معتقدم امارات این نور را در این منطقه روشن کرد».

به گفته دیگر رسانه‌های رژیم صهیونیستی خواننده‌های دیگری هم کنسرت‌هایی را به مناسبت جشن‌ حنوکا در دیگر شهرهای مختلف امارات برگزار خواهند کرد.

از سپتامبر گذشته که امارات به طور رسمی با رژیم صهیونیستی روابط برقرار کرده است، امارات و رژیم اشغالگر اسرائیل فعالیت‌هایی رسمی و غیررسمی در زمینه‌های مختلف برگزار کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha