حماس: عادی‌سازی روابط برای سازشکاران، احترام به همراه نمی‌آورد‌
کد خبر: 3940611
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰

حماس: عادی‌سازی روابط برای سازشکاران، احترام به همراه نمی‌آورد‌

سخنگوی حماس گفت: عادی‌سازی روابط برخی کشورها با اشغالگران، برای آنها احترام به بار نخواهد آورد و به زیان منافع ملت فلسطین و مصالح ملی کشورهای سازشکار است.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیاالیوم، حازم قاسم، سخنگوی حماس در توئیتی نوشت: رسانه‌های صهیونیستی که در برخی از پایتخت‌های عربی که توافق‌نامه‌های عادی‌سازی را امضا کردند گشت و گذار می‌کنند؛ پیام‌ها و برداشت‌های نژادپرستانه‌ای را درباره این جوامع مخابره می‌کنند که بسیار تحقیرآمیز است. وی افزود که همه نهادهای رژیم اشغالگر در نژادپرستی غوطه‌ور هستند.
 
جنبش حماس پیش از این، توافق برای عادی‌سازی روابط مراکش و اسرائیل را یک خطای سیاسی خوانده بود.
 
سخنگوی این جنبش در توئیتر روز پنجشنبه، 20 آذر نوشت: «اشغالگران از موارد عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی سوءاستفاده می‌کنند تا تهاجم وحشیانه خود علیه ملت فلسطین را افزایش و شهر‌ک‌سازی در سرزمین‌های فلسطینی را گسترش دهند».
 
وی تأكید كرد: عادی‌سازی، اشغالگران را به ادامه نفی حقوق مردم ما ترغیب می‌كند و هرگز در خدمت اهداف عادلانه ما یا اهداف ملی کشورهای سازشکار نیست.
 
 دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پنجشنبه اعلام کرد که مراکش و اسرائیل برای عادی‌سازی روابط بین خود با میانجیگری آمریکا توافق کردند. یک مقام آمریکایی گفت که مراکش و اسرائیل توافق کردند که روابط کامل دیپلماتیک را در چارچوب این عادی‌سازی برقرار کنند.
انتهای پیام
captcha