ادامه موج محکومیت عادی‌سازی روابط مراکش با رژیم اشغالگر صهیونیستی
کد خبر: 3940655
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۴

ادامه موج محکومیت عادی‌سازی روابط مراکش با رژیم اشغالگر صهیونیستی

موج محکومیت علیه عادی‌سازی روابط حکومت مراکش با رژیم اشغالگر صهیونیستی از سوی طرف‌های حامی فلسطین ادامه دارد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری المیادین، موج محکومیت عادی‌سازی رژیم حاکم بر مراکش با رژیم اشغالگر صهیونیستی، از سوی طرف‌ها و شخصیت‌های مختلف در منطقه ادامه دارد.

البرغوثی: رویکرد مقاومت عوض نمی‌شود

مصطفی البرغوثی، دبیر کل جنبش فلسطینی المبادره الوطنیه با تأکید بر اینکه فلسطینی‌ها به امید عکس‌العمل مردم مراکش نسبت به سازش حکومتشان با رژیم صهیونیستی هستند، گفت: مردم فلسطین بهای نبود دموکراسی در جهان عرب را می‌دهند.

 البرغوثی با اشاره به اینکه اسرائیل درصدد دشمن جلوه دادن ایران برای منطقه است، گفت: ما به مردم مراکش و بزرگی و مبارزه آن‌ها در کنار فلسطین اعتماد داریم و می‌خواهیم صدای احزاب مراکشی و جامعه مدنی این کشور را بشنویم که سازش را رد می‌کنند.

وی ازسرگرفته شدن هماهنگی امنیتی میان تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی را اشتباهی بزرگ خواند و گفت: ادامه اختلاف میان فتح و حماس برای توجیه عادی‌سازی علیه فلسطینی‌ها به کار گرفته می‌شود.

این چهره فلسطینی تأکید کرد: حتی اگر 20 کشور عربی هم با اسرائیل وارد رابطه شود، این امر منجر به تعییر رویکرد و مسیر ما نمی‌شود.

البرغوثی با بیان اینکه دونالد ترامپ درصدد است با شتاب دادن به روند سازش کشورهای عربی، بایدن را در منگنه قرار دهد، به‌گونه‌ای که نتواند از آن عقب‌نشینی کند، گفت: آمریکا می‌خواهد از منطقه خارج شود و از همین رو می‌خواهد از طریق همپیمان کردن آن با کشورهای منطقه، به او نقش بزرگ‌تری بدهد.

خالد السفیانی، هماهنگ‌کننده کل کنگره قومی اسلامی مراکش نیز قدس را برای مراکشی‌ها خط قرمز خواند و گفت: ما منتظریم ببینیم، حزب عدالت و توسعه در دولت مراکش درباره عادی‌سازی چه موضعی می‌گیرد.

او با اشاره به موضع دیرینه حزب عدالت و توسعه در حمایت از فلسطین گفت: با این حال ما منتظر موضع نمایندگان این حزب در دولت هستیم، زیرا همه مردم مراکش موضعی آشکار علیه سازش دارند و سازشگران را تحریم می‌کنند.

میشال شحاده، هماهنگ‌کننده کل جریان فلسطین آزاد دموکراتیک نیز تأکید کرد: ترامپ درصدد ایجاد واقعیتی جدید در خاورمیانه است تا بایدن را به شکست کشاند. اسرائیلی که قدرت حمله به غزه یا لبنان را ندارد، آیا می‌تواند به ایران حمله کند.

حزب‌الله عراق: با پول و خون خود از فلسطین دفاع می‌کنیم

محمد محیی، سخنگوی رسمی گروه کتائب حزب‌الله عراق هم بر بر لزوم باقی ماندن قدس در وجدان امت اسلامی گفت: آمریکا درصدد توطئه‌انگیزی برای تجزیه امت اسلامی و پایان دادن به مقاومت است.

این چهره الحشد الشعبی با تأکید بر اینکه رژیم‌های عربی هرگز در برابر رژیم صهیونیستی نبودند، گفت: این حکام عرب از خودشان اراده و قدرت تصمیم‌گیری ندارند، از همین رو نمی‌توانند حقوق ملت فلسطین را نابود کنند.

محیی تأکید کرد: دولت آمریکا از طریق عادی کردن روابط برخی رژیم‌های عربی با اسرائیل به دنبال روحیه دادن به این رژیم است که نتوانسته به مقاومت فلسطین پایان دهد.

انتهای پیام
captcha