نگاه ویژه به 3 منشور نورانی قرآن، عترت و نماز
کد خبر: 3940767
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
در پیام وزیر آموزش‌ و پرورش به مناسبت هفته قرآن، عترت و نماز آمده است؛

نگاه ویژه به 3 منشور نورانی قرآن، عترت و نماز

در پیام تبریک محسن حاجی‌میرزایی آمده است: به فعالیت‌های اثرگذار سه منشور نورانی قرآن، عترت و نماز، نگاهی ویژه‌ای باشد تا فعالیت‌هایی از جمله، حفظ قرآن کریم، طرح امام‌شناسی و اقامه نماز دانش‌آموزی باشکوه‌تر از پیش برگزار شود.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش، متن پیام محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش‌ و پرورش در پیامی، هفته گرامیداشت قرآن، عترت و نماز را به فرهنگیان، دانش‌آموزان، عاملان قرآن کریم، عاشقان اهل‌بیت(ع) و اقامه‌کنندگان نماز تبریک گفت. متن این پیام به شرح زیر است؛

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

ترویج فرهنگ قرآنی سنگین‌ترین مسئولیت نظام اسلامی است. مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)

سپاس بیکران شایسته خداوندی است که صراط مستقیم عبودیت را به نور هدایت قرآن و عترت (ع) منوّر ساخت تا انسان را از ورطه گمراهی نجات بخشد و به سعادت دنیا و آخرت رهنمون شود.

ضمن تبریک فرارسیدن هفته گرامیداشت قرآن، عترت و نماز به شما فرهنگیان و دانش‌آموزان عزیز، عاملان قرآن کریم، عاشقان اهل‌بیت(ع) و اقامه‌کنندگان نماز، از همکاران عزیزم در سراسر کشور به‌ویژه مدیران، مربیان و معاونان پرورشی و کارشناسان ادارات انتظار دارم در این ایام که تعلیم و تربیت به‌ صورت غیر حضوری پیگیری و اجرا می‌شود به فعالیت‌های این حوزه نورانی در فضای مجازی عنایت خاص داشته باشند که این مهم از سفارش‌های اکید مقام معظم رهبری و اولویت‌های فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی در وزارت آموزش‌ و پرورش محسوب می‌شود.

در چنین شرایطی، راه‌اندازی 17 کانال تخصصی ویژه این فعالیت‌ها در شبکه دانش‌آموزی شاد، افق جدیدی به وجود آورد و فرصتی فراهم آمد تا استفاده بهتری از فضای مجازی داشته باشیم.

همکاران ارجمند! انتظار دارم به فعالیت‌های اثرگذار این سه منشور نورانی قرآن، عترت و نماز، نگاهی ویژه داشته باشید و تلاش نمایید تا فعالیت‌هایی از جمله، حفظ قرآن کریم که باعث نیل کودکان و نوجوانان، به‌سوی حیات قرآنی می‌شود، طرح امام‌شناسی که موجبات آشنایی دانش‌آموزان با سبک زندگی ائمه معصومین(ع) را فراهم می‌کند،‌ اقامه نماز دانش‌آموزی در خانه و مدرسه که باعث عظمت این فریضه الهی می‌شود و نیز مسابقات دانش‌آموزی که محل کشف و رشد استعدادهای قرآنی کشور است، باشکوه‌تر از پیش برگزار گردد.

هفته قرآن، عترت و نماز فرصت مناسبی است برای قدردانی از جدیت درخور تحسین شما همکاران سخت‌کوش و پرتلاش خانواده بزرگ آموزش‌ و پرورش به‌ویژه عزیزان حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی و تمامی دلدادگان قرآن و عترت(ع) که با شیوع بیماری کرونا، با تمام توان درصحنه حاضر شدید و با تلاشی جهادی، ثابت کردید که اگر مدرسه تعطیل شود، تربیت تعطیل نمی‌شود.

امید است با بهره‌گیری از رهنمودهای داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و به مدد همت بلند شما خادمان قرآن و اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع)، فرهنگ قرآنی و سبک زندگی اسلامی بیش‌ از پیش در سطح مدارس و جامعه نهادینه شود و با استمداد از الطاف خداوند متعال در کنار هم تلاش کنیم تا در گام دوم انقلاب، حرکت عظیم الهی، انقلاب اسلامی ایران به تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای ظهور دولت کریمه و ولایت عظمای حضرت مهدی (عج) متصل شود.»

انتهای پیام
captcha