راهیابی قاری نوجوان روستای سیاهپوش به مرحله فینال جشنواره تلاوت‌های مجلسی
کد خبر: 3940877
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲

راهیابی قاری نوجوان روستای سیاهپوش به مرحله فینال جشنواره تلاوت‌های مجلسی

محمدامین بلواسی، ساکن روستای سیاهپوش شهرستان الشتر پس از طی مرحله استانی، موفق به راهیابی به مرحله ملی جشنواره تلاوت‌های مجلسی شد.

به گزارش ایکنا، محمدامین بلواسی، نوجوان 11ساله، ساکن روستای سیاهپوش شهرستان الشتر استان لرستان است که به دلیل علاقه‌مندی و استعداد ذاتی، به عرصه قرائت قرآن راه پیدا کرد. وی قرائت قرآن را از مؤسسه قرآنی مشکات الشتر آغاز کرد و سپس به عرصه تخصصی ورود پیدا کرد.

وی برای نخستین بار به منظور ارزیابی سطح قرائتش در مرحله استانی پانزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی شرکت کرد و توانست با دریافت بالاترین امتیاز در بخش لحن، میان قاریان استانی و رأی مردمی به مرحله ملی و فینال ورود پیدا کند.

بنابر گفته روح‌الدین بلواسی، مدیر عامل اتحادیه مؤسسات فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت لرستان «این قاری نوجوان با کمبود امکانات آموزشی در نخستین حضور خود در مسابقه قرآن، به مرحله کشوری راه پیدا کرد که انتخاب برترین قاری در این جشنواره در مرحله کشوری از دیدگاه مردمی خواهد بود.»

یادآور می‌شود، محمدامین بلواسی، فرزند چهارم خانواده‌ایست که آنها حافظ دو تا پنج جزء قرآن هستند. همچنین پدر خانواده کشاورز است.

انتهای پیام
captcha