کد خبر: 3941232
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲

آغاز پویش «قهرمان من» با محور تولید محصولات فرهنگی مرتبط با سردار سلیمانی

دبیر پویش «قهرمان من» گفت: 10 کاراکتر اول کودکان ایرانی آمریکایی است و با شناختی که بچه‌‌های امروز از سردار سلیمانی دارند، تلاش می‌کنیم که ایشان را به یکی از 10 کاراکتر اول برای کودکان ایرانی تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری پویش ملی «قهرمان من» با هدف معرفی و عرضه محصولات کودک و نوجوان با محوریت سپهبد شهید قاسم سلیمانی امروز سه‌شنبه 25 آذر در مجتمع فرهنگی سرچشمه برگزار شد.

در این نشست خبری محمد یقینی، دبیر پویش قهرمان، من با اعلام این مطلب که این پویش به مناسبت اولین سالروز شهادت سردار سلیمانی برگزار می‌شود، گفت: در این پویش محصولات مرتبط با سردار سلیمانی جمع‌آوری، معرفی و عرضه می‌شود و تلاش می‌کنیم به همه مخاطبان، به خصوص کودکان و نوجوانان، ویترین کامل و جامعی را از محصولات فرهنگی ساخته‌شده مرتبط با سردار ارائه کنیم.

وی کمک به فروش محصولات فرهنگی تولیدکنندگانی که به دلیل شیوع کرونا متضرر شده‌اند و ترویج گفتمان قهرمان ملی را از دیگر اهداف این پویش اعلام کرد و گفت: در کشور ما قهرمان کم نیست اما در ساخت محصولات فرهنگی برای چنین کاراکترهایی ضعف داریم.

یقینی به گردش مالی بسیار بالای محصولات کاراکترمحور در جهان اشاره کرد و گفت: دو هزار و 250 میلیارد دلار گردش مالی این محصولات در جهان است و پنج تا 15 درصد GDP (تولید ناخالص داخلی) کشورهای پیشرفته را تشکیل می‌دهد و این صنعت در حال رشد است.

10 کاراکتر اول کودکان ایرانی آمریکایی است

وی با اشاره به اینکه 10 کاراکتر اول کودکان ایرانی آمریکایی است، اضافه کرد: گردش مالی محصولات کاراکترمحور در ایران 35 هزار میلیارد تومان است که نیم‌درصد آن با محتوای بومی تولید می‌شود. جدا از نگاه ارزشی که به حاج قاسم سلیمانی وجود دارد، ایشان را به عنوان یک کاراکتر در نظر بگریم و با توجه به شناختی که کودکان ایران از ایشان دارند می‌توانیم با کار فرهنگی سردار سلیمانی را به یکی از 10 کاراکتر کودکان ایران تبدیل کنیم.

دبیر پویش قهرمان من کتاب، نوشت‌افزار، اسباب‌بازی، پوشاک و اکسسوری را پنج گروه محصولی این پویش اعلام و اظهار کرد: تاکنون 150 تولیدکننده در حوزه حاج قاسم محصول تولید کرده‌اند که امیدواریم تعداد تولید‌کنندگان فعال به 250 تا 300 تولیدکننده برسد. 500 محصول نیز در این حوزه تولید شده که امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته به دوبرابر افزایش یابد. طی هفته‌های جاری تعدادی از محصولات فرهنگی مرتبط با سردار سلیمانی رونمایی خواهد شد. البته علاقه‌مندیم که کودکان عکس‌ها و تصاویر خودشان و محصولات فرهنگی‌شان را به سایت پویش ارسال کنند. در حال حاضر پنج فروشگاه مجازی و 30 فروشگاه حقیقی که اسامی آنها در سایت پویش قرار دارد نیز محصولات را عرضه می‌کنند.

در ادامه حجت‌الاسلام سبحانی، کارشناس حوزه کتاب کودک و مدیر انتشارات جمال، در تشریح اینکه چرا باید به معرفی شخصیت‌هایی مانند سردار سلیمانی بپردازیم و گفت: اگر اکنون نام سردار سلیمانی را در اینترنت جست‌‌وجو کنید اولین سایتی که برای شما باز می‌شود ویکی‌پدیاست. در این سایت هنوز یک سال از شهادت سردار نگذشته که تحریف شخصیت ایشان انجام شده است.

تحریف شخصیت سردار سلیمانی 

وی ادامه داد: این تحریف تنها از سوی خارجی‌ها رخ نداده و وطنی‌هایی که از نظر فکری و سیاسی زاویه‌‌ دارند هم در این مسئله نقش دارند. برای همیشه مدیون چهره‌هایی هستیم که برای عزت و آبادانی ایران تلاش کرده‌‌اند. اگر قهرمانی مانند رستم و داستانی مانند شاهنامه داریم به این دلیل است که سرداران ادبی ما تلاش کرده‌اند که از آنها مراقبت کنند و حال که قهرمان حقیقی داریم باید تلاش کنیم که از او حفاظت کنیم. چه تعداد از بزرگسالان ما می‌دانند که سردار سلیمانی یک حکیم بود؛ کسی که در طول عمرش مانند شهید زندگی کرد و اگر ما به برای شناساندن حاج قاسم‌ها تلاش نکنیم، فرهنگ ایثار و شهادت خواهد مرد.

سیدابراهیم اعلایی، تولیدکننده نوشت افزار ایرانی ـ اسلامی و تولیدکننده بازی «دلاور»، نیز به معرفی این بازی پرداخت و گفت: کار بر روی نوشت‌افزار ایرانی ـ اسلامی را با چاپ تصاویر شهدا، شعرا و اسطوره‌‌ها بر روی دفتر شروع کردیم. مقام معظم رهبری طی سخنانی تأکید کردند که 25 درصد بازار نوشت‌افزار باید محصولات ایرانی ـ اسلامی باشد که ما به این خواسته جامعه عمل پوشاندیم. پس از اینکه سایر تولیدکنندگان به این حوزه ورود کردند به سمت تولید محصولات ایرانی ـ اسلامی برای گروه‌های خاص مانند معلولان، بیماران، اوتیسم و ام‌اس رفتیم اما پس از شهادت سردار سلیمانی احساس کردیم که باید حرکت دیگری را شروع کنیم.

اعلایی با تأکید بر اینکه اگر شخصیتی مانند رستم برخلاف بسیاری دیگر از شخصیت‌های داستانی ماندگار شده به دلیل این است که فردوسی پشت این شخصیت داستانی بود، گفت: اگر می‌‌خواهیم برای سردار سلیمانی کار فرهنگی کنیم، باید مطالعات قوی علمی پشت کار ما باشد؛ اگر کار قوی هم انجام ندهیم، بهتر از این است که هیچ کاری نکنیم، چون تبلیغ بد باعث نابودی قهرمان می‌شود.

طراحی و تولید بازی دلاور 

این تولیدکننده محصولات فرهنگی با تأکید بر اینکه اول باید بر روی کیفیت محصول کار کنیم و بعد به سود و تجاری‌سازی آن بپردازیم، گفت: برای تولید بازی دلاور هشت متخصص شامل دکترای ریاضی، شیمی، کارشناس ارشد علوم تربیتی، طلبه، سرهنگ تمام سپاه، گرافیست و ایده‌پرداز دور هم جمع شدند و پس از هزار و 800 نفر ساعت کار این بازی به صورت بازی کارتی تولید شد. در بسته این بازی سربندهای «من هم سلیمانی هستم» قرار دارد که افراد هنگام بازی آن را به پیشانی می‌بندند و شخصیت‌های بازی نیز 57 شهید و هشت شهید ویژ‌ه هستند و به زودی این بازی رونمایی خواهد شد. 

وی از ترجمه این بازی که به صورت صفحه و کارت طراحی شده و ساخت آن با شخصیت‌هایی از شهدای عراق و سوریه و شهید زنده، شیخ زکزاکی، خبر داد و گفت: صادرات این بازی نیز در دستور کار قرار دارد.

در پایان این نشست با حضور خانواده شهید اصغر پاشاپور، از شهدای مدافع حرم، از پوستر پویش قهرمان من رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha