کرونا حجم سفرها را 31 درصد کاهش داد
کد خبر: 3941308
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
در سیستان‌وبلوچستان؛

کرونا حجم سفرها را 31 درصد کاهش داد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان‌وبلوچستان گفت: با توجه به شیوع کرونا و توصیه بر پرهیز از سفرهای غیرضروری، در هشت ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، تعداد مسافران ما 38 درصد و تعداد سفرها نیز 31 درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، ایوب کرد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان امروز، سه‌شنبه 25 آذرماه در نشست خبری به‌مناسبت آغاز هفته حمل‌ونقل، گفت: در سال 62، در بحبوحه جنگ تحمیلی، کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم در جنوب کشور که مورد تهدید دشمن قرار داشت، انبار شده بود تا اینکه امام خمینی(ره) آن فرمان تاریخی را صادر فرمودند و صنف حمل‌ونقل لبیک گفته و عازم مناطق جنوب شدند.

وی ادامه داد: روز اول دی‌ماه که آغاز فصل سرما است، به‌عنوان «روز راهدار» نام‌گذاری شده است، گرچه راهداری و حمل‌ونقل سرما و گرما نمی‌شناسد و در همه فصول سال، مأموریت‌های خاص خود را دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به اینکه مبادلات خوبی با کشورهای افغانستان و پاکستان وجود دارد، افزود: دو پایانه مرزی مهم استان که همه صادرات، ترانزیت و واردات از آن صورت می‌گیرد، پایانه‌های میلک و میرجاوه هستند که به‌زودی در قسمت بلوچستان نیز پایانه‌ جدیدی احداث خواهد شد.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، یعنی در طول این هشت ماه، 856 هزار تن کالا از پایانه‌های فعلی ما صادرات به دو کشور افغانستان و پاکستان انجام شده و عمده کالاهای صادراتی شامل سیمان، مواد غذایی، مواد سوختی و گاز مایع می‌شود.

کُرد با بیان اینکه کشور ایران در مسیرهای ترانزیتی بین‌المللی قرار دارد و این ظرفیت ترانزیت را دوچندان کرده است، افزود: طی هشت ماهه امسال، در مجموع از این دو پایانه مرزی 386 هزار و 139 تن کالا ترانزیت انجام شده و واردات نیز 42 هزار و 418 تن بوده است.

وی با اشاره به اینکه علی‌رغم شرایط کرونایی، پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه همچنان فعال هستند، گفت: روزانه بالغ بر 400 دستگاه تردد در کریدور میلک و بیش از 300 دستگاه تردد نیز از پایانه مرزی میرجاوه انجام می‌شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: استان ما مبدأ ورود زوار پاکستانی است، بطوری که سال گذشته بالغ بر 218 هزار نفر برای شرکت در مراسم اربعین حسینی از مرز میرجاوه وارد کشور شدند، از این‌رو طرح توسعه سالن میرجاوه یکی از برنامه هایی است که امیدواریم طی ماه‌های آینده آماده شود و در اربعین سال جاری مشکلی در ورود زوار نداشته باشیم.

وی بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا و توصیه بر ماندن در خانه و پرهیز از سفرهای غیرضروری، در هشت ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، تعداد مسافران ما 38 درصد و تعداد سفرها نیز 31 درصد کاهش داشته است.

40 میلیارد ریال سرقت علائم از جاده‌های سیستان‌وبلوچستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در ادامه با اشاره به معضل سرقت علائم راهنمایی و رانندگی و همچنین تجهیزات راه‌ها در استان، گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 40 میلیارد ریال سرقت تجهیزات ایمنی را شاهد بوده‌ایم که علاوه بر حجم بالای خسارت وارده به بیت‌المال، در بسیاری از موارد، جان هموطنان ما را به خطر انداخته است.

وی افزود: صفحه مسیرنما با ۲۳ هزار و ۸۹۰ مورد، تابلو اخطاری و انتظامی با ۱۳ هزار و ۸۱۷ مورد و صفحه جان پناه پل با ۱۰ هزار و ۲۲۷ مورد و صفحه گاردریل یک‌هزار و ۴۴۰ بیشترین علائم سرقت شده این مدت را در محدوده تحت پوشش این اداره‌کل تشکیل می‌دهند.

کُرد اظهار کرد: گشت‌های راهداری بصورت شبانه‌روزی فعال هستند، اما با توجه به طول زیاد راه‌ها در استان، جلوگیری از این‌گونه تخلفات، کار دشواری است.

انتهای پیام
captcha