مفتی قدس هتک حرمت مسجدالاقصی از سوی صهیونیست‌ها را محکوم کرد
کد خبر: 3941636
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱

مفتی قدس هتک حرمت مسجدالاقصی از سوی صهیونیست‌ها را محکوم کرد

مفتی کل قدس و سرزمین فلسطین، یورش صدها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی و قرار دادن نماد شمعدان هفت شاخه در این مسجد را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الشرق، شیخ «محمد حسین» مفتی کل قدس و سرزمین فلسطین، در بیانیه‌ای اعلام کرد که یورش شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی به بهانه برگزاری اعیاد یهودی و سازماندهی راهپیمایی شبانه در مقابل مسجد الاقصی و قرار دادن شمعدان هفت شاخه اسرائیلی در جلوی درهای این مسجد موجب هتک حرمت این مکان مقدس شده و محکوم است.
 
وی در این بیانیه همچنین تخریب مقبره الشهدا در بخش شمالی قبرستان الیوسفیه واقع در منطقه باب الاسباط قدس را محکوم کرد و این اقدام را مقدمه‌ای برای از بین بردن قبور مسلمانان و تبدیل این قبرستان به پارک توراتی یهودیان دانست.
 
شیخ محمد حسین تأکید کرد: این تجاوزات جزء جداناشدنی از سلسله تجاوزات برنامه‌ریزی شده رژیم صهیونیستی علیه مقدسات اسلامی است و مقامات اشغالگر تلاش می‌کنند با این اقدامات علیه قدس و مقدسات اسلامی و حتی اموات مسلمانان، چهره اسلامی این شهر را از بین ببرند.
 
وی با تأکید بر اینکه این تجاوزات از سوی همه ادیان آسمانی و همچنین قوانین بین‌المللی مردود است، گفت: این اقدامات نخستین مورد از تجاوزات اسرائیل در نوع خود نیست بلکه سابقه بسیاری دارد و به طور مستمر ادامه یافته است؛ اکنون هم به مرحله بسیار خطرناکی رسیده است که سکوت در برابر آن امکان پذیر نیست.
 
خطیب مسجد الاقصی از جامعه بین‌المللی و دولت‌ها و سازمان‌های جهانی خواست تا برای توقف اینگونه تجاوزات علیه مقدسات مسلمانان وارد عمل شده و از دست درازی صهیونیست‌ها به شهر قدس جلوگیری کنند.
 
صبح دوشنبه، 24 آذرماه، بیش از 140 تن از شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی یورش برده و مراسم تلمودی خود تحت عنوان «عید حنوکا» را تحت حمایت کامل نیروهای اشغالگر در این مسجد انجام دادند.
 
به گفته برخی منابع، صهیونیست‌ها سعی داشتند شمعدان هفت شاخه یهودیان که نماد اصلی دین یهود است را نیز به صحن‌های مسجد الاقصی وارد کنند.
انتهای پیام
captcha