نگاهی به زندگی شیخ محمود علی البنا؛ از مشهورترین قاریان جهان اسلام
کد خبر: 3941697
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷

نگاهی به زندگی شیخ محمود علی البنا؛ از مشهورترین قاریان جهان اسلام

امروز پنجشنبه 27 آذرماه (17 دسامبر) مصادف با سالروز تولد شیخ «محمود علی البنا» از مشهورترین قاریان مصر و جهان اسلام است.  

به گزارش ایکنا، پایگاه خبری الیوم السابع در سالروز تولد شیخ محمود علی البنا، قاری بزرگ مصری، خلاصه‌ای از زندگینامه او را منتشر کرده است.
 
بر اساس این گزارش، شیخ محمود علی البنا در 17 دسامبر 1926 میلادی در روستای «شبرا باص» در استان المنوفیه مصر متولد شد. او قرآن کریم را در مکتب‌خانه روستای خود و نزد شیخ موسی المنطاش در سن 9 سالگی به طور کامل حفظ کرد.
 
البنا برای تحصیل در رشته علوم دینی به مسجد جامع الاحمدی در شهر طنطا رفت و در آنجا مشغول به تحصیل شد. او در سال 1947 میلادی به عنوان قاری جمعیت جوانان مسلمان مصر انتخاب شد و در سال 1948 به رادیو قرآن مصر راه یافت و سپس نخستین قرائت وی در دسامبر 1948 با قرائت آیاتی از سوره مبارکه هود، به صورت زنده از رادیو قرآن مصر پخش شد.
 
آشنایی با زندگی شیخ محمود علی البنا؛ از مشهورترین قاریان جهان اسلام

این قاری برجسته مصری در پایان دهه چهارم قرن گذشته میلادی قاری مسجد عین الحیات و سپس در دهه پنجم قاری مسجد امام الرفاعی شد. او سپس در سال 1959 میلادی به عنوان قاری قرآن به مسجد جامع الاحمدی شهر طنطا بازگشت و تا سال 1980 در همان مسجد به قرائت قرآن پرداخت. سپس قرائت قرآن در مسجد امام حسین(ع) را بر عهده گرفت و تا زمان وفاتش در همان مسجد مشغول قرائت قرآن بود.
 
آشنایی با زندگی شیخ محمود علی البنا؛ از مشهورترین قاریان جهان اسلام

شیخ محمود علی البنا در سال 1967 میلادی یک دوره کامل ترتیل قرآن برای رادیو قرآن مصر قرائت و ضبط کرد.
 
این قاری مصری در طول زندگی خود به بسیاری از کشورهای جهان سفر کرد و در حرمین شریفین، مسجد الاقصی، مسجد اموی در سوریه و بسیاری از کشورهای عربی و اروپایی به قرائت قرآن پرداخت.
 
او در سال 1984 میلادی به عنوان معاون اتحادیه قاریان مصر برگزیده شد و در 20 ژوئیه 1985 میلادی درگذشت. پیکر این قاری بزرگ جهان اسلام را در کنار مسجد روستای محل تولدش یعنی شبرا باص به خاک سپردند.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۲ - ۱۳:۳۷
0
0
ایشان صدای ترتیل خیلی دلنشینی دارند.
captcha