محکومیت سازش با رژیم صهیونیستی از سوی علمای دینی مراکش
کد خبر: 3941723
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰

محکومیت سازش با رژیم صهیونیستی از سوی علمای دینی مراکش

برخی شخصیت‌های علمی، دینی و سیاسی در مراکش ببانیه محکومیت عادی‌سازی روابط میان دولت این کشور و رژیم صهیونیستی را امضا کردند.

محکومیت سازش با رژیم صهیونیستی از سوی علمای دینی مراکشبه گزارش ایکنا؛ به نقل از  القدس العربی، شخصیت‌های علمی و دینی مراکش با امضای بیانیه‌ای تصمیم کشورشان برای برقراری روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

بیش از یکصد دانشمند، حقوقدان و سیاستمداران مراکشی بیانیه‌ای را با عنوان اشتباه سازش امضا کردند که در آن تاکید شده است علمای دینی امت اسلامی بر محکومیت سازش با دشمن اسرائیلی اتفاق نظر دارند.

در این بیانیه آمده است: موضع مراکشی‌ها دفاع از هر جریانی در رد عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و دفاع از حقوق فلسطینیان است، زیرا مسئله فلسطین امانتی بر گردن همه مسلمانان است.

«نزیه امعاریج» دستیار دبیر کل اتحادیه جهانی علمای مسلمانان و «محمد رفیع» عضو این اتحادیه و «مصطفی المعتصم» دبیر کل حزب «البدیل الحضاری» از جمله امضا کنندگان این بیانیه هستند.

پادشاه مراکش پنجشنبه گذشته از برقراری تماس‌های رسمی با رژیم صهیونیستی خبر داد که با انتقاد گسترده در داخل و خارج این کشور همراه شد.

 

انتهای پیام
captcha