هشدار سیاستمدار مراکشی درباره طرح‌های اسرائیل در حوزه بهداشت و سلامت
کد خبر: 4139440
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰

هشدار سیاستمدار مراکشی درباره طرح‌های اسرائیل در حوزه بهداشت و سلامت

نبیله منیب، دبیر کل حزب سوسیالیست مراکش با محکوم کردن عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، آن را تهدیدی برای بهداشت و سلامت عمومی مردم مراکش توصیف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، نبیله منیب، دبیر کل حزب سوسیالیست متحد مراکش، حضور رژیم صهیونیستی در این کشور پس امضای توافق عادی‌سازی روابط به‌ویژه در طرح‌های بهداشتی و سلامت را تهدیدی برای امنیت بهداشتی و سلامت مردم مراکش توصیف کرد.

وی در جریان سخنان خود که در سومین گردهمایی عمومی شورای جبهه مراکش برای حمایت از فلسطین و مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ارائه می‌کرد، گفت: خطر بزرگ این است که رژیم صهیونیستی اجرای طرح‌های مرتبط با بهداشت و سلامت مراکشی‌ها را در دست بگیرند.

وی در ادامه گفت: عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی از دهه‌ها قبل از طریق همکاری اطلاعاتی با موساد برای انتقال یهودیان مراکش به سرزمین‌های اشغالی و پذیرش عقیده صهیونیستی آغاز شد و اکنون این همکاری به حوزه‌های حیاتی مانند استخراج گاز رسیده است و دیری نخواهد پایید که آنها کنترل مجتمع‌های آب‌شیرین‌کن را نیز به دست خواهند گرفت. ما از این‌ رو درباره امنیت بهداشتی و سلامت همه مردم مراکش نگران هستیم.

این نماینده پارلمان مراکش تأکید کرد: عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها به همه زمینه‌ها از جمله حوزه آموزشی نیز کشیده شده است و اکنون با جعل تاریخ سعی در برجسته‌سازی فرهنگ یهودی در مراکش دارند.

انتهای پیام
captcha