اجرای طرح «حفظ قرآن» ویژه دانشجویان البرزی
کد خبر: 3941843
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲

اجرای طرح «حفظ قرآن» ویژه دانشجویان البرزی

مسئول فرهنگی دانشگاه پیام‌نور البرز از برگزاری کلاس مجازی «حفظ قرآن‌ کریم» ویژه دانشجویان خبر داد و گفت: تعداد قابل توجهی از دانشجویان از این طرح استقبال کرده‌اند.

اجرای طرح «حفظ قرآن» ویژه دانشجویان البرزی

وحید پوریعقوبی، مسئول فرهنگی دانشگاه پیام‌نور البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به برگزاری کلاس مجازی حفظ قرآن‌ کریم ویژه دانشجویان، اظهار کرد: کلاس حفظ قرآن‌ کریم هر ساله به همت واحد قرآن و عترت دانشگاه‌های پیام‌نور به‌صورت حضوری برگزار می‌شد اما امسال با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ و تعطیلی دانشگاه‌ها این دوره آموزشی به‌صورت مجازی برگزار شد.

وی با اشاره به نحوه‌ ثبت‌ نام این کلاس‌های آموزشی، گفت: ابتدا در فروردین‌ماه از طریق فضای مجازی فراخوان ثبت‌ نام کلاس‌ها منتشر و تعداد قابل توجهی از دانشجویان از این طرح استقبال کرده و اطلاعات خود را جهت ثبت‌ نام ارسال کردند. سپس دانشجویان ثبت‌ نام‌کننده به گروهی در پیام‌رسان واتساپ دعوت و از اساتید برجسته قرآنی البرز بهره‌مند شدند.

این مسئول در خصوص نحوه برگزاری کلاس مجازی، تصریح کرد: از ابتدا، اساتید برنامه‌ریزی حفظ را به‌صورت شخصی برای هر قرآن‌آموز انجام دادند. سپس، در هر هفته دو مرتبه، متناسب با اوقات تعیین شده از سوی قرآن‌آموز و هر دفعه به مدت ۱۵ الیتا ۲۰ دقیقه، با قرآن‌آموزان تماس تلفنی می‌گیرند و از محفوظات آن‌ها سؤال می‌کنند. همچنین یک بار در هفته، قرآن‌آموزان دو به دو با هم مباحثه تلفنی دارند که به تثبیت محفوظات آن‌ها بسیار کمک می‌کند.

این مسئول بیان کرد: از نکات مثبت و قابل توجه این کلاس‌ها این است که اساتید نکات تفسیری صفحاتی که قرآن‌آموزان مشغول به حفظ هستند را به‌صورت فایل صوتی به مدت حدود ۳۰ دقیقه در گروه بارگذاری می‌کنند. بدیهی است، بیان نکات تفسیری به حفظ قرآن کمک بسیاری می‌کند و به این‌ وسیله، تدبر در قرآن که اصل مهمی در فراگیری قرآن است، نیز انجام می‌شود.

وی به ویژگی‌های مثبت اجرای طرح حفظ مجازی اشاره کرد و افزود: فراهم‌شدن امکان ثبت‌ نام و شرکت در کلاس توسط دانشجویان علاقه‌مند به حفظ قرآن‌ کریم یکی از موارد است، به این صورت که امکان ثبت‌ نام و شرکت گسترده دانشجویان از رشته‌های گوناگون با اوقات فراغت متفاوت، در حالی که قبلا با توجه به محدودیت مکان و زمان برگزاری کلاس، طبعا امکان حضور همه علاقه‌مندان در کلاس وجود نداشت، میسر شد.

پوریعقوبی با اشاره به ارتقای کیفی محفوظات قرآن‌آ‌موزان با توجه به اختصاص زمان بیشتر، متناسب با شرایط و توانمندی‌های آنان برای هر قرآن‌آموز، گفت: با گذشت سه ماه از برگزاری کلاس‌های غیرحضوری، قرآن‌آموزان موفق شدند علاوه بر مرور محفوظات قبل، دو جزء به محفوظات خود بیفزایند.

انتهای پیام
captcha