حمله راکتی به مقر نظامیان آمریکایی در فرودگاه بگرام افغانستان
کد خبر: 3941880
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴

حمله راکتی به مقر نظامیان آمریکایی در فرودگاه بگرام افغانستان

مسئولان ولایت پروان افغانستان اعلام کردند: صبح امروز فرودگاه بگرام، مقر اصلی نیروهای آمریکایی در این کشور، هدف حملات راکتی قرار گرفت.

به گزارش ایکنا به نقل از آواپرس، وحیده شهکار، سخنگوی استاندار پروان افغانستان، اعلام کرد صبح امروز، 29 آذر، فرودگاه بگرام، بزرگترین پایگاه نظامیان آمریکایی در این کشور، برای نخستین‌بار پس از امضای توافقنامه صلح با آمریکا، هدف حملات راکتی قرار گرفت.
 
شهکار به رسانه‌ها گفت: ۱۲ راکت در یک خودرو جاسازی شده بود که پنج فروند آن به طرف فرودگاه بگرام شلیک شده است و هفت راکت دیگر پیش از شلیک به دست نیروهای امنیتی افغانستان افتاد.

تاکنون شخص یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است اما در روزهای گذشته و حملات هوایی نظامیان آمریکایی در قندهار علیه گروه طالبان، این گروه هشدار داده بود که در صورت ادامه حملات هوایی آمریکا علیه طالبان، آنها اقدام به مقابله خواهند کرد. تاکنون از تلفات و خسارات این حملات راکتی گزارشی منتشر نشده است.
 
این در حالی است که روز گذشته سخنگوی وزارت کشور افغانستان از وقوع انفجار مهیب هنگام برگزاری مراسم ختم قر‌آن در شهرستان «گیلان» ولایت «غزنی» این کشور و کشته ‌شدن ۱۵ غیرنظامی خبر داد. 
 
پیش از این نیز کابل، شاهد دو حمله راکتی بود که در حمله اول 10 نفر جان باختند و 30 نفر زخمی شدند و در راکت‌باران دوم یک زن جان باخت و دو نفر دیگر مجروح شدند.
انتهای پیام
captcha