حمایت روحانی پاکستانی از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی
کد خبر: 3942495
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
رسانه‌های اسرائیلی ادعا کردند؛

حمایت روحانی پاکستانی از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

شبکه‌های اجتماعی و رسانه های اسرائیلی قطعه فیلمی از یک روحانی سرشناس پاکستانی منتشر کرده‌اند که در آن موافقت خود را با عادی‌سازی روابط کشورش با رژیم صهیونیستی اعلام کرده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیا الیوم، بر اساس این فیلم ویدئویی که در رسانه‌های اسرائیلی نیز منتشر شده است، مولوی «محمد خان شیرانی» رهبر دینی حزب «جمعیت علماء الاسلام» (JUI-F) و رئیس پیشین شورای عقاید اسلامی پاکستان، در کنفرانسی که روز شنبه در پاکستان برگزار شد، گفته است که «به رسمیت شناخته شدن اسرائیل از سوی پاکستان یک مسئله بین‌المللی است و من این اقدام را تأیید می‌کنم.»
 
انتشار این فیلم به دنبال خبرهایی بود که رسانه‌های اسرائیلی درباره سفر مشاور نخست وزیر پاکستان به تل آویو با هدف انجام مذاکراتی درباره عادی سازی احتمالی روابط منتشر کردند. این درحالی است که دولت پاکستان این مسئله را رد کرده است.
 
در همین راستا، عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان، در گفت‌وگو با یک کانال خبری تلویزیونی این کشور گفت: پاکستان یک جامعه دموکراتیک است و ملت ما در کنار فلسطینیان ایستاده‌اند.
 
وی در این گفت‌وگو با بیان این‌که هرگز اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم تا زمانی که فلسطینیان حقوق خود را به دست آورند، افزود: وقتی این سیاست ماست که اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم چرا کسی از پاکستان برای مذاکره برود؟ این اخبار کاملاً جعلی است. عمران خان ادعا کرد که هند در پشت کارزار شایعه‌سازی علیه دولتش قرار دارد.
 
شایان ذکر است، پس از دو کشور امارات متحده عربی و بحرین که در شهریور گذشته با حمایت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روابط خود با رژیم صهیونیستی را عادی سازی کردند، کشورهای آفریقایی سودان و مراکش نیز به جرگه سازشگران پیوستند. حال زمزمه عادی سازی روابط میان برخی دیگر از کشورهای آسیایی از جمله عربستان سعودی و پاکستان نیز به گوش می‌رسد.
انتهای پیام
captcha