رئیس حزب اسلامگرای الجزایر: نخست‌وزیر مراکش به دلیل عادی‌سازی خائن است
کد خبر: 3943149
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۲

رئیس حزب اسلامگرای الجزایر: نخست‌وزیر مراکش به دلیل عادی‌سازی خائن است

رئیس یکی از بزرگترین احزاب اسلامگرای الجزایر نخست وزیر مراکش را به دلیل عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خائن خواند.

به گزارش Middle East Monitor، عبدالرزاق مقری رئیس حزب جنبش برای جامعه صلح طلب (Movement for a Society of Peace) الجزایر، حزب عدالت و توسعه مراکش را تشکلی صهیونیستی و رئیس آن، نخست وزیر سعدالدین العثمانی را به دلیل عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خائن خواند.

این محکومیت به دنبال دیدار العثمانی و هیئت آمریکایی و اسرائیلی در رباط و امضای توافق نامه عادی سازی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اوایل ماه جاری اعلام کرد، رخ داد.

مقری در  فیس بوك نوشت: رئیس دولت [مراكش] و دبیركل حزب عدالت  و توسعه باید به دلیل خیانت به اصول قبلی خود در قبال عادی سازی، خجل‌ترین شخص در میان امضاكنندگان این معامله باشند. ما معتقدیم که این حزب شامل افرادی است که در حمایت از مبارزات فلسطینیان علیه صهیونیست اشغالگر اعتبار دارند، اما اگر نهادهای حزب این خیانت را تأیید کنند بدان معناست که این حزب رسماً صهیونیست شده است.

رهبر حزب اسلامگرای الجزایر توجیهات العثمانی برای عادی سازی را که با ادعای حمایت از آرمان فلسطین  صورت گرفته، دروغ دانسته و رد کرد.

وی گفت که سفر مشاور امنیت ملی اسرائیل به رباط نشان می‌دهد که عادی سازی به معنای موافقت مراکش برای همکاری امنیتی با اسرائیل است. بنابراین خطر زیادی برای آرمان فلسطین وجود دارد.

مراکش چهارمین کشور اسلامی است که با حمایت آمریکا عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی را اعلام می‌کند. پیش از مراکش، امارات متحده عربی، بحرین، سودان روابط خود را با این رژیم برقرار کرده بودند. روز گذشته نیز یکی از مقامات رژیم صهیونیستی بدون ذکر نامی، از عادی‌سازی روابط پنجمین کشور اسلامی با این رژیم خبر داده بود.

انتهای پیام
captcha