زنان صالحه در سوره تحریم به عنوان الگو معرفی شده‌اند
کد خبر: 3942525
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
آیت‌الله اختری:

زنان صالحه در سوره تحریم به عنوان الگو معرفی شده‌اند

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی عاشورا در وبینار «حضرت زینب(س)؛ نماد جهاد» اظهار کرد: در سوره تحریم خداوند زنان صالحه را به عنوان الگو و نمونه معرفی کرده تا بندگان خدا از آنان اقتدا کنند، برحسب این استدلال حضرت زینب(س) نیز نماد جهاد، صبر و شکیبایی است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از بنیاد بین‌المللی عاشورا، آیت‌الله محمد حسن اختری در سخنرانی افتتاحیه وبینار «حضرت زینب(س)؛ نماد جهاد» که با حضور شخصیت‌های دینی و فرهنگی و به همت بنیاد بین‌المللی عاشورا و مرکز امت واحده لبنان برگزار شد، با تبریک ولادت خجسته حضرت زینب(س) و حضرت عیسی بن مریم و روز پرستار، به بیان ابعاد مختلف سیره عملی و نظری این بانوی فداکار، شجاع و صبور پرداخت و بر ضرورت شناخت این شخصیت تاریخی و رسالت و نقش حماسه‌آفرین وی درکربلا و در مسیر حرکت اسرا به کوفه و شام برای جهانیان تأکید کرد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی عاشورا با استدلال از آیات قرآن مجید، گفت: در سوره تحریم خداوند زنان صالحه را به عنوان الگو و نمونه معرفی کرده تا بندگان خدا از آنان اقتدا کنند، برحسب این استدلال حضرت زینب(س) نیز نماد جهاد، صبر و شکیبایی است.

وی افزود: نقش و منزلت و سبک زندگی حضرت زینب(س) پاسخی است به کسانی که ادعا می‌کنند که اسلام به زن اعتبار و منزلت نداده و او را به حاشیه رانده است.

آیت‌الله اختری تأکید کرد: نقش این بانو والا مقام و مجاهد که با برادر بزرگوارش از مدینه به کربلا حرکت کرد و صحنه‌‌ای دلخراش را دید و با صبر و استقامت اهل بیت رسالت و امامت را مدیریت کرد و در برابر حکام ظلم و جور بنی امیه با سخنرانی‌های خود پایه و کیان آنان را لرزاند و حقانیت قیام امام حسین علیه السلام را بیان داشت و جنایات و انحراف یزیدیان را افشا کرد.

در این همایش مجازی شیخ توفیق علویه و فاطمه سوادگو پژوهشگر از آفریقا، حنان درویش از یمن، خدیجه حیدوره استاد علوم روانشناسی، جیهان بدیر و انسیه کفش کنان استاد دانشگاه از ایران، محمود موالید فعال رسانه‌ای، هویدا جبق رئیس جامعه زنان پیرو اهل بیت در اروپا، فاطمه موسی الحجی از سوریه، امل شبیب و شیخ رسول باقری درباره ابعاد مختلف فکری، معنوی و بلاغی این شخصیت تاریخی و رسالت‌مدار سخنرانی کردند.

انتهای پیام
captcha