هنیه: رژیم صهیونیستی دشمن نخست همه امت اسلام باقی خواهد ماند
کد خبر: 3943045
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴

هنیه: رژیم صهیونیستی دشمن نخست همه امت اسلام باقی خواهد ماند

رئیس دفتر سیاسی حماس ضمن درخواست برای تشکیل یک جبهه عربی-اسلامی ضدسازش تأکید کرد که رژیم صهیونیستی دشمن نخست همه امت اسلام باقی خواهد ماند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از شبکه المیادین، «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)، عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را اشتباه سیاسی بزرگ کشورهای عربی و به زیان حقوق ملت فلسطین خواند.

هنیه در نامه‌ای به رهبران و مقامات بیش از 30 کشور عربی و اسلامی تأکید کرد: «سازش با رژیم صهیونیستی خطر سنگینی برای آرمان فلسطین و خنجری به پشت ملت فلسطین و امت اسلامی است.»

در این نامه آمده است: جای تعجب است که اتحادیه عرب طرح محکومیت سازش عرب‌ها با رژیم صهیونیستی را ناکام گذاشت، اما همه بدانند که رژیم اشغالگر صهیونیستی دشمن مشترک و نخست همه امت عربی و اسلامی باقی خواهد ماند.

هنیه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را موجب ایجاد شکاف بزرگ در بدنه امنیت جهان اسلام خواند و گفت: رژیم اشغالگر صهیونیستی از طریق سازش به دنبال نفوذ در عمق راهبردی ما امت اسلامی است.

رئیس دفتر سیاسی حماس تنها استفاده کننده از روند سازش را رژیم اشغالگر و تنها بازنده این سازش را کشورهای سازشگر دانست و گفت: توجیهات کشورهای سازشگر توجیهات سیاسی، انسانی و راهبردی پوچی است که هیچ اعتبار واقعی ندارد.

او تأکید کرد: واقعیت رژیم اشغالگر و مقاصد آن از این روند سازش دیر یا زود برای همه روشن خواهد شد.

هنیه همچنین تشکیل یک جبهه عربی و اسلامی یکپارچه را علیه نقشه‌های عادی‌سازی را خواستار شد، به گونه‌ای که موضع امت عربی و اسلامی در مخالفت با سازش را مستحکم کند.

انتهای پیام
captcha