تلاش مجمع فقه اسلامی برای مبارزه با افراط‌گرایی
کد خبر: 3943195
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
سازمان همکاری اسلامی تأکید کرد؛

تلاش مجمع فقه اسلامی برای مبارزه با افراط‌گرایی

دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی بر ضرورت اطلاع‌رسانی در مورد تلاش‌های مجمع فقه اسلامی در زمینه ترویج اعتدال و مبارزه با افراط‌گرایی تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری واس عربستان، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی تأکید کرد که دبیرخانه سازمان از هیچ تلاشی برای پشتیبانی از فعالیت‌های مجمع فقه اسلامی فروگذار نخواهد کرد.

یوسف بن احمد العثیمین در سخنرانی خود در اولین جلسه هیئت مجمع که به صورت مجازی پنجشنبه، چهارم دی برگزار شد؛ کشورهای عضو را به اطلاع‌رسانی در مورد تلاش‌های این مجمع در زمینه ترویج اعتدال و مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی تشویق کرد.
وی اشاره کرد که دامن زدن به برخی اختلافات فقهی و استفاده از آن برای اهداف سیاسی و فکری مشخص تنها به دشمنان امت اسلام کمک و تروریسم و افراط‌گرایی را تغذیه خواهد کرد و این امر نیازمند موضعی واحد و یکپارچه از سوی علمای اسلام است، که مجمع فقه اسلامی می‌تواند در این زمینه نقش مهمی داشته باشد.
یوسف عثیمین گفت: دبیرخانه کل سازمان مجمع فقه اسلامی یکی از مهم‌ترین بخش‌ها و نهادهای تابع خود است که نقشی مهم در خدمت به مسلمانان و تقریب مذاهب و افکار و فرقه‌های اسلامی دارد.

انتهای پیام
captcha