تخریب صحیح‌اندیشی، روش دشمنان اسلام برای تضعیف وحدت اسلامی است
کد خبر: 3948440
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
حسینی شاهرودی:

تخریب صحیح‌اندیشی، روش دشمنان اسلام برای تضعیف وحدت اسلامی است

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: دشمنان اسلام تمام تلاش خود را با همکاری صهیونیسم و استکبار جهانی در جهت تضعیف وحدت اسلامی به کار بسته‌اند. یکی از این اقدامات القائات فکری نادرست و تخریب صحیح‌اندیشی است.

به گزارش ایکنا به نقل از تقریب، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی  در گفت‌وگویی تصریح کرد: اکنون در ایامی قرار گرفته ایم که دشمنان اسلام تمام تلاش خود را با همکاری صهیونیسم و استکبار جهانی در جهت تضعیف وحدت امت اسلامی به کار بسته اند.
وی افزود: یکی از این اقدامات القائات فکری نادرست وتخریب صحیح اندیشی است که با تقویت جهالت در شناخت پیروان مذاهب از یکدیگر و با هدف ایجاد اختلاف  و تعمیق بخشی در این حوزه انجام می‌دهند و سپس تلاش خود را در شناخت صحیح دوست و دشمن به گمراهی می‌کشانند.

وی ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم دشمنان واقعی را اینگونه معرفی می‌کند: « لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا»، هر آینه دشمن‌ترین مردم نسبت به مسلمانان، یهود و مشرکان را خواهی یافت؛ دشمنان اسلام سعی داشته‌اند در طول این سال‌ها ذهن و فکرها را به سمتی دیگر سوق داده و مسلمانان را مورد آسیب قرار دهند.

حسینی شاهرودی در ادامه با اشاره به اقدام تروریستی اخیر داعش بر ضد معدنچیان پاکستانی، گفت: یکی از این القائات معرفی شیعه به نام دشمن در ذهن گروه‌های تروریستی است و در این سال‌ها به این موضوع تعمیق بخشیده‌اند؛ در واقع این اقدام با حمایت جبهه کفر با هدف تضعیف مقاومت و هموار کردن مسیر دوستی و عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای اسلامی انجام می‌گیرد.

وی اظهار کرد: روحانیت و مراجع جهان اسلام باید مواضع را تبیین کنند و نباید تحت تأثیر چنین القائات منحرفی قرار گرفته و خدای ناکرده موجب حمایت آنان شویم؛ بلکه باید آگاه‌سازی و روشنگری صورت گیرد و اتحاد امت اسلامی تقویت شود و نسبت به این مسائل هوشیار باشند، قطعاً همگان بر این مسئله به این باور رسیده‌اند که تمام این اقدامات با هدایت و راهنمایی‌های دشمنان اسلام انجام می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha