پیشنهادی برای اجرای مؤثرتر جشنواره تلاوت‌های مجلسی
کد خبر: 3943845
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
یادداشت /

پیشنهادی برای اجرای مؤثرتر جشنواره تلاوت‌های مجلسی

سعید پرویزی، قاری بین‌المللی کشورمان برای مؤثرتر، معنوی‌تر و نزدیک شدن بیشتر به عدالت، پیشنهادی را برای اجرای جشنواره تلاوت‌های مجلسی مطرح کرد.

سعید پرویزی، قاری بین‌المللی کشورمان، طی یادداشتی که در اختیار ایکنا قرار داده است، برای مؤثرتر برگزار شدن جشنواره تلاوت‌های مجلسی پیشنهادی را ارائه کرد که متن یادداشت را در ذیل می‌خوانید؛

«به نام خدا

ضمن تشکر از برگزارکنندگان جشنواره تلاوت‌های مجلسی، به‌خاطر حسن نیتشان و ایجاد موج قرآنی در کشور، باید عرض کنم این جشنواره فارغ از ویژگی‌های مثبتش، اگر در اجرای آن ظرایفی لحاظ شود، می‌‌تواند معنوی‌تر و مؤثرتر برگزار شود.

خیلی از عزیزان که رأی می‌دهند، اصلاً تلاوت‌ها را استماع نمی‌کنند و صرفا رأی می‌دهند (مثلا به دلیل رفاقت یا هر دلیل دیگری که شاید موجه نباشد)؛ یا اگر هم استماع کنند، همه تلاوت‌ها را استماع نمی‌کنند.

پس در عمل، احتمالاً نتیجه داوری دور از حق باشد و بیشتر مربوط به توانایی قاری در تبلیغات و جمع‌آوری رأی باشد تا تلاوت. از طرفی خیلی از قاریان عزیز، مجبور می‌شوند، فضای مجازی را با جملاتی مانند خواهشاً بنده را حمایت کنید، به من رأی بدهید و ... پر کنند که این با معنویت تلاوت قرآن کمی تعارض دارد و اینگونه، احتمالاً تنها چیزی که مطرح نمی‌شود، شایسته‌سالاری و رأی به حق هست.

پیشنهاد بنده برای این مسئله این است که تعدادی داور اهل فن داوری کنند که نتیجه به صواب نزدیکتر باشد و از طرفی برای اینکه مردمی بودن این جشنواره خدشه‌دار نشود، اعلام کنند کسانی که رتبه ۱ تا ۵ را به ترتیب مطابق با نظر داوران انتخاب کنند، برنده جوایز خواهند بود.

در این صورت هم عموم مجبور به استماع تلاوت‌ها می‌شوند و هم اینکه سطح سوادشان در تلاوت و استماع رشد می‌کند و نتیجه جشنواره به عدالت نزدیکتر است و قاری نیاز به تبلیغ و جمع کردن رأی برای خود ندارد.»

انتهای پیام
captcha