نشست مجازی فعالان مراکشی علیه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی
کد خبر: 3943956
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵

نشست مجازی فعالان مراکشی علیه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

تعدادی از روشنفکران و فعالان مراکشی و عرب در وبیناری مجازی در محکومیت عادی‌سازی با اشغالگران صهیونیستی شرکت کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، نشستی مجازی با شعار «به خاطر مراکش، به خاطر فلسطین، جوانان مراکش علیه عادی‌سازی، علیه معامله پایاپای» به همت دفتر ملی جوانان جنبش عدل و احسان برگزار شد.
 
سخنرانان با ابراز موضع اصولی خود که در دفاع از حق مردم فلسطین در مقاومت در برابر اشغالگران تا زمان بازپس‌گیری سرزمین‌های اشغالی، همه اشکال عادی‌سازی روابط با اشغالگران اسرائیلی را محکوم کردند.
 
تظاهرات و اعتراضات علیه عادی‌سازی روابط این کشور با اشغالگران اسرائیل در تعدادی از شهرها و مناطق مراکش ادامه دارد. در شهر کازابلانکا، طی دو روز گذشته صدها نفر از معترضین گرد هم آمدند تا عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس را محکوم کنند.

مراکش هفته گذشته در جریان دیدار یک هیئت آمریکایی و اسرائیلی از رباط، پایتخت این کشور، توافقنامه عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی را امضا کرد. این اقدام با واکنش منفی گروه‌های فلسطینی و مسلمانان در گوشه و کنار جهان مواجه شده است. 
 
جبهه عمل اسلامی اردن با صدور بیانیه‌ای توافق مراکش در امضای چند معاهده در جهت عادی‌سازی با رژیم اشغالگر اسرائیل را مایه رسوایی دانست و آن را خیانتی تاریخی توصیف کرد. در عین حال حماس نیز درباره عادی‌سازی روابط مراکش با رژیم صهیونیستی و خطرات شتاب‌زدگی به سوی سازش با اسرائیل هشدار داد.
انتهای پیام
captcha