حضرت فاطمه(س)؛ بانوی پیشتاز برای مقابله با جریان‌های انحرافی
کد خبر: 3943961
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱

حضرت فاطمه(س)؛ بانوی پیشتاز برای مقابله با جریان‌های انحرافی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به عمق بصیرت و آگاهی حضرت فاطمه(س) گفت: از ویژگی‌ فعالیت‌های سیاسی ایشان می‌توان به مقابله با جریان نفاق و جریان‌های انحرافی پس از وفات پیامبر(ص) اشاره کرد.

حضرت فاطمه(س)؛ بانوی پیشتاز برای مقابله با جریان‌های انحرافیبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سعید احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، 8 دی‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ایام فاطمیه فرصتی برای آشنایی با شخصیت برجسته و ممتاز بانوی نمونه اسلام، حضرت فاطمه(س) است و ایشان نه تنها برای بانوان بلکه برای مرد و زن، پیر و جوان و دختران و پسران الگویی بی‌نظیر به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه بررسی شخصیت حضرت فاطمه(س) در ابعاد مختلف زندگی فردی، اجتماعی، سیاسی و سایر موارد نشانگر عظمت وجود دخت نبی مکرم اسلام(ص) است، بیان کرد: این بانوی نمونه اسلام همچنان که در قامت یک مادر، همسر و دختر در خانه وظایف خود را به نحو احسن انجام می‌دهد، همزمان حضور جدی و توحیدی او را از ابتدای حرکت رسول خدا به عنوان یک حامی مشاهده می‌کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان یادآور شد: حضرت زهرا(س) در غزوه‌ها ایثار بی‌نظیری از خود نشان داده و دوشادوش مجاهدان از نبی مکرم اسلام دفاع کرده است و همین مجاهدت را بعد از وفات پیامبر(ص) نیز مشاهده می‌کنیم و در روایات متعدد اهل‌بیت(ع) به شخصیت والای این بانوی بزرگوار اشاره شده است.

وی بصیرت و آگاهی را یکی از ویژگی‌های مهم شخصیتی حضرت فاطمه(ُس) برشمرد و گفت: ایشان بعد از وفات پیامبر(ص) در قامت یک زن انقلابی و بابصیرت در راستای هدایت و تذکر به جامعه اسلامی در خانه انصار و مجاهدان حضور می‌یابد تا سیر انحرافی که بعد از وفات پیامبر در سقیفه بنی ساعده کلید خورده بود را اصلاح کند و جامعه را به مسیر اصلی برای تبعیت از ولایت و امامت برگرداند.

این مسئول ادامه داد: مطالب مطرح شده از این بانوی نمونه در خطبه فدکیه و در مواجهه  با مهاجران و انصار نشان از عمق بصیرت ایشان دارد. حضرت فاطمه در سخنانی امام را به کعبه تشبیه کردند؛ چراکه مردم برای کسب فیض به سراغ کعبه می‌روند و کعبه به سراغ مردم نمی‌آید، در واقع امام را مرکز ثقل جامعه اسلامی می‌داند که کانون توجه مسلمانان به امام است.

احمدی توجه به بعد اخلاقی و رفتاری حضرت فاطمه در منزل و اجتماع برای شناخت ابعاد شخصیتی ایشان را مهم خواند و افزود: توحید، رسیدگی به نیازمندان و توجه به همسایگان باید به عنوان الگو بیشتر در جامعه تبیین شود و از طرف دیگر سلوک معنوی این بانوی بزرگوار زبانزد علما و محققان است.

وی ابراز کرد: از ویژگی‌ فعالیت‌های سیاسی ایشان می‌توان به مقابله با جریان نفاق اشاره کرد. یک موضوع به جریان نفاق طمعی مهاجران مربوط است که در رفاه کامل به سر می‌برند و منتظر فرصت بودند تا حکومت را به دست بگیرند. همچنین نفاق خوفی انصار که ترسیدند و به دلیل انحراف جامعه از مسیر اصلی خود سقوط کردند اما حضرت فاطمه(س) در مقابل این جریان‌های نفاق از خود استقامت انقلابی نشان دادند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه زندگی حضرت فاطمه(س) در ظاهر کوتاه اما پر از رمز و راز بود، تصریح کرد: گریه‌های ایشان برای پیامبر، وصیت‌نامه، غسل و دفن و کفن شبانه و سایر موارد مملو از اسرار است و همین رمزآلود بودن زندگی ایشان اشاره به مقام لیلة‌القدر صدیقه طاهره دارد و توجه به ابعاد مختلف شخصیتی ایشان می‌تواند جامعه را بحران‌هایی که با آن مواجه است نجات دهد.

انتهای پیام
captcha