پیام طاروطی به مسابقات قرآن افغانستان
کد خبر: 3945080
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹

پیام طاروطی به مسابقات قرآن افغانستان

عبدالفتاح طاروطی، رئیس کمیته داوری نخستین مسابقات بین‌المللی قرائت قرآن آنلاین «سرج الکبیر» افغانستان در اختتامیه این رقابت‌ها پیامی صادر کرد و در آن توضیحاتی درباره مسابقات ارائه داد.

به گزارش ایکنا از افغانستان، در این مسابقات که از اوایل دی برگزار شد و دیروز، 12 دی به کار خود پایان داد، هشت داور از کشورهای جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، مصر، عراق، لبنان، پاکستان و عربستان بر رقابت‌ها نظارت داشتند.

عبدالفتاح طاروطی، رئیس کمیته داوری رقابت‌ها بود و عبدالناصر حرک از مصر، میثم تمار از عراق، کریم دولتی از ایران، شیخ ابراهیم کاسی از پاکستان، محمد المهدی آل منصور از عربستان، شیخ عبدالکبیر حیدری از افغانستان و شیخ عادل از لبنان اعضای این کمیته را تشکیل دادند.

عبدالفتاح طاروطی دیروز در اختتامیه این رقابت‌ها پیامی ویدئویی صادر کرد که متن آن بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین وأصلی وأسلم علی صفوة خلق اجمعین سیدنا محمد صلى الله علیه وزد وبارك علیه وعلى آله وصحبه وسلم آمین

اما بعد

سلام و درود بر شما از سرزمین مصر، سرزمین قرآنی، سرزمین الازهر الشریف، سرزمین دانشمندان، کشوری که به وسیله پیامبران مورد احترام قرار گرفته است، سرزمینی که در آن حضرت ابراهیم(ع) ازدواج کرده بود و حضرت  یعقوب و حضرت یوسف(علیهما السلام) در آن زندگی کرده‌اند و حضرت موسی کلیم در آن متولد شده و حضرت عیسی مسیح(ع) با مادرش، در آن زندگی کرد و مصر به تبار رسول خدا، حضرت محمد(ص)، مورد افتخار قرار گرفت و او با ماریه، مادر مؤمنان ازدواج كرد، درود خدا بر همه امهات المؤمنین.

ما  خداوند تبارک و تعالی را شکرگزاریم که برادر عزیزم، شیخ عبدالکبیر حیدری، قاری در دولت اسلامی افغانستان، توانسته است نخستین مسابقه بین‌المللی تلاوت قرآن کریم را برگزار کند که در آن قاریانی از کشورهای مختلف از افغانستان، پاکستان، مصر، عراق، لبنان، آلمان، ایران، ترکیه و تاجیکستان شرکت کرده بودند.

داوری مسابقه با همکاری همراهان عزیزم برادر گرامی شیخ عبدالناصر حرک از مصر، شیخ میثم التمار از عراق، شیخ کریم دولتی از ایران، شیخ محمد مهدی از عربستان سعودی، شیخ عادل خلیل از لبنان و شیخ ابراهیم کاسی از پاکستان انجام شد.

افتخار دارم که رئیس کمیته داوری شدم و همه این مسابقه زیر نظر برادر عزیزم شیخ عبدالکبیر حیدری برگزار شد که در نهایت پس از بررسی تلاوت‌های مسابقه 6 نفر از شرکت‌کنندگان مقام‌های برتر را کسب کردند:

مقام اول: حسن علی كاسی از کشور پاكستان با کسب 92 امتیاز

مقام دوم: علی فلاح خشان از کشور عراق با کسب 90 امتیاز

مقام سوم: محمد مهدی عزالدین از کشور لبنان با کسب 88 امتیاز

مقام چهارم: محمد فهیم اكبر از کشور آلمان با کسب 86 امتیاز

مقام پنجم: علی محمد علی طاروطی از کشور مصر با کسب 85 امتیاز

مقام ششم: احمد بلال غنی‌زاده از کشور افغانستان با کسب 83 امتیاز

در پایان از همه شرکت‌کنندگان در این مسابقه قدردانی می‌کنیم، همه آنها به لطف خداوند تبارک و تعالی موفق بودند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha