برپایی مراسم یادبود شهید سلیمانی نشانه وحدت سرنوشت امت اسلامی است
کد خبر: 3945173
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴
مفتی اعظم یمن:

برپایی مراسم یادبود شهید سلیمانی نشانه وحدت سرنوشت امت اسلامی است

مفتی اعظم یمن در مراسم باشکوه گرامیداشت نخستین سالروز شهادت شهیدان سلیمانی و ابومهدی در صنعاء تأکید کرد که این مراسم گواه وحدت مواضع و سرنوشت امت اسلامی است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری المسیره، علامه «شمس‌الدین شرف‌الدین»، مفتی اعظم یمن، امروز شنبه طی نطقی در مراسم باشکوه گرامیداشت سالروز شهادت «حاج قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» در صنعاء تأکید کرد که این مراسم، گواه وحدت مواضع و سرنوشت امت اسلامی است.

او ادامه داد: شهیدان سلیمانی و المهندس توانستند انگیزه‌های مبارزان در عراق، شام و فلسطین را تقویت کنند تا پروژه استعمار را ناکام بگذارند.

مفتی یمن تصریح کرد: در شرایطی که رژیم‌های عربی از یاری فلسطین شانه خالی کردند، سلیمانی در میدان یاری مبارزان و مدافعان قدس حاضر بود.

علامه شمس‌الدین شرف‌الدین تصریح کرد: اعلام وفاداری به صهیونیست‌ها از سوی برخی رژیم‌های عربی نشانه ارتداد و نفی رسالت الهی است.

«عبدالعزیز بن حبتور»، رئیس دولت نجات ملی یمن نیز در این مراسم گفت که شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس جان خود را در راه فلسطین و مسجد‌الاقصی تقدیم کردند.

او افزود: سازشگران در منطقه هم رابطه مخفیانه خود با جنبش صهیونیسم را لو دادند و هیچ‌گاه مانعی در برابر ادامه مبارزه برای آزادسازی فلسطین نخواهند بود.

این مقام یمنی تصریح کرد: محور مقاومت از تهران آغاز و از بغداد عبور می‌کند و این مسیر را تا دمشق، بیروت، غزه و صنعاء ادامه می‌دهد. این مقاومت، مقاومت شرکای مبارزه و نه همانند کشورهای کوچک عربی، یک وضعیت سرسپردگی است.

انتهای پیام
captcha